عصر خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در همایش موتورهای درون سوز و نفت:

اولین دستاورد اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا به ثمر رسید

عصر بازار- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: اراده دو خودروساز بزرگ کشور، نزدیک شدن دیدگاه ها به یکدیگر در راستای منافع ملی و صنعت خودرو است و در همین راستا، اولین دستاورد اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا به زودی به ثمر خواهد نشست.

اولین دستاورد اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا به ثمر رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایکوپرس، دکتر مهدی خطیبی در دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت، با بیان این مطلب افزود: در همین راستا به زودی خودروی شاهین گروه سایپا مجهز به قوای محرکه تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو خواهد شد و این یکی از اقدامات اساسی در توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو است و در ادامه نیز این همکاری های مشترک توسعه خواهد یافت.

    وی با اشاره به اهمیت همایش موتورهای درون‌سوز و نفت به علت اهمیت موتور و قوای محرکه، گفت: در تمام طرح های توسعه‌ای از جمله توسعه محصول، توجه ویژه ای به قوای محرکه از منظر میزان آلایندگی، قدرت و شتاب می‌شود و در شرایطی که گروه صنعتی ایران خودرو در مسیر رشد و تحول قرار دارد، این موضوع را مورد توجه جدی قرار داده و برای آن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ترسیم کرده است.
    دکتر خطیبی خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت، هدف و استراتژی ایران خودرو تولید موتورهای کم مصرف، در میان مدت ارتقا و در بلند مدت، سرمایه گذاری در زمینه خانواده موتورهای جدید و کم مصرف است.
    وی ایجاد پاورترین ایران خودرو را حاصل اهمیت بالای قوای محرکه و موتور خودرو دانست و با بیان این که این اقدام ملی و ارزشمند است، گفت: وظیفه این پروژه سفارش گذاری، بازاریابی و فروش قوای محرکه به خارج از گروه صنعتی ایران خودرو است که یکی از اهداف محوری تعیین شده است.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با تاکید بر این‌که تفاوتی میان ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، دو خودروساز را مایه افتخار کشور توصیف کرد و گفت: ما دلسوز نظام و همه ما فرزندان این آب و خاک هستیم و برای عزت کشور و هم میهنان‌مان تلاش می‌کنیم.
    دکتر خطیبی با اشاره به توانمندی های صنعت خودروی کشور که توانسته در حوزه های مختلف از جمله موتور و قوای محرکه دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد، گفت: همان‌طور که دستاوردهای هسته‌ای داشتیم که کشور را مقتدر کرده است، در صنعت خودرو نیز موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ایم و مسیر توسعه را به خوبی طی می کنیم، اما ممکن است برخی منافع فردی که در مقابل منافع اجتماعی قرار گرفته، مانع از دیده شدن این دستاوردها شود.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این که بزرگ ترین منتقد صنعت خودرو خودمان هستیم، گفت: روز گذشته با حضور بخش خصوصی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پروژه تست تصادف خودرو کلید خورده که نشان می دهد برای تغییر و اصلاح اعتقاد و اراده راسخی وجود دارد، این پروژه ماندگار و بسیار مهم برای صنعت خودروی کشور خواهد بود.
    وی با بیان این‌که با افتخار و اقتدار در صنعت پر افتخار خودرو برای مردم و میهن سرافرازمان کار می کنیم، گفت: ما امانت دار سرمایه ملی هستیم و این سرمایه و امانت را خرج اعتبار شخصی نمی‌کنیم.
    وی با بیان این‌که با سرعت باید به سمت تولید خودروهای هیبریدی حرکت کنیم، عنوان کرد: ما در گروه صنعتی ایران خودرو تابع نظرات تخصصی و تجربیات هستیم.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اظهار امیدواری کرد، همایش بین المللی خودروهای درون‌سوز و نفت که شاهد دوازدهمین دوره برگزاری آن هستیم، خروجی‌هایی پر از خیر و برکت برای صنعت خودرو داشته باشد.

    برچسب ها