عصر خودرو

آتی‌بازها در سیطره زعفران

حجم قراردادهای آتی منعقده به ۵۰ هزار قرارداد نزدیک شد

عصر بازار- حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی بورس کالا به ۵۰ هزار قرارداد نزدیک شد. این در حالی است که نزدیک ۹۰ درصد سهم معاملات برای زعفران بود.

حجم قراردادهای آتی منعقده به ۵۰ هزار قرارداد نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، در جریان معاملات هفته ای که گذشت، تعداد 49 هزار و 994 قرارداد آتی بر پایه سه دارایی زعفران نگین، صندوق طلا و نقره منعقد شد و ارزش بیش از 234 میلیارد و 536 میلیون تومانی را در پی داشت.

    معامله گران در 4 سررسید معاملاتی و برای تحویل در دوره های اردیبهشت، تیر، شهریور و آبان ماه 1401 تعداد 44 هزار و 430 قرارداد آتی زعفران نگین را منعقد کردند و ارزش بیش از 234.5 میلیارد تومان را به ثبت رساندند. با این عملکرد معاملاتی زعفران نگین هم در حجم و هم در ارزش معاملات صدرنشین شد. زعفران نگین به تنهایی توانست بازار قراردادهای آتی را در سیطره خود نگه دارد و به ترتیب 89 و 78 درصد از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده را در این هفته از آن خود کند.

    انعقاد 4 هزار و 639 قرارداد آتی صندوق طلا در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ماه امسال ارزش بیش از 49 میلیارد و 113 میلیون تومانی را در پی داشت. دارایی پایه مذکور با این عملکرد معاملاتی به ترتیب 9 و 21 درصد از حجم و ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد.

    معامله گران برای تحویل در دو دوره خرداد و مرداد ماه سال جاری نیز تعداد 925 قرارداد آتی نقره را منعقد کردند و ارزش بیش از 1.9 میلیارد تومان را برای این دارایی پایه به ثبت رساندند.

    برچسب ها