عصر خودرو

طلا در بازار جهانی، همچنان بازنده

عصر بازار- قیمت طلا امروز چهارشنبه کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر رسید زیرا افزایش دلار همچنان به فشار طلا ادامه می‌دهد در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر آمار ماهانه تورم ایالات‌متحده هستند که می‌تواند بر موضع سیاست پولی فدرال رزرو تاثیر بگذارد.

طلا در بازار جهانی، همچنان بازنده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 40 دقیقه صبح به وقت شرقی با 0.9 درصد کاهش به 1837 دلار و 10 سنت رسید و در ساعت اولیه 1832 دلار و 6 سنت بود و بهای طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با 0.05 درصد کاهش به 1838 دلار و 10 سنت رسید که در ساعات اولیه 1832 دلار و 10 سنت بود.

    قیمت طلا برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از 11 فوریه رسید و دلار نزدیک به بالاترین سطح 20 سال اخیر در نوسان بود و باعث شد شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

    تحلیلگران انتظار دارند شاخص قیمت مصرف کننده، کاهش شدیدی را در رشد ماهانه نشان دهد و از 1.2 درصد در ماه مارس به 0.2 درصد در آوریل کاهش یابد که بزرگ‌ترین جهش ماهانه در بیش از 16 سال گذشته  است.

    مقامات فدرال رزرو روز سه‌شنبه استدلال‌های خود را برای سریع‌ترین افزایش نرخ بهره حداقل از دهه 1990 برای مبارزه با تورم تقویت کردند، در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از بانک مرکزی ایالات متحده خواست تا افزایش قیمت‌ها را که به گفته او به خانواده‌های آمریکایی آسیب می‌زند، مهار کند.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا به عنوان محافظی در برابر تورم و ذخیره ایمن ارزش در زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی تلقی می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.1 درصد کاهش به 21.23 دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 964.64 دلار رسید و پالادیوم با 1.2 درصد کاهش به 2040 دلار و 25 سنت رسید.

    برچسب ها