عصر خودرو

با واگذاری ۵ درصد سهام انجام می‌شود؛

عرضه اولیه «ددانا» در راه فرابورس

عصر بازار- ۵ درصد از سهام شرکت داروسازی دانا روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه به روش ثبت سفارش، عرضه اولیه می‌شود.

عرضه اولیه «ددانا» در راه فرابورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری 5 درصد از سهام شرکت داروسازی دانا با نماد معاملاتی «ددانا» معادل 120 میلیون سهم به روش ثبت سفارش در روز دوشنبه، 26 اردیبهشت ماه خبر داد.

    براساس این اطلاعیه، 5 درصد از سهام «ددانا» شامل 120 میلیون سهم با قیمت مبنای 25 هزار و 564 ریالی هر سهم، دامنه قیمت 23 هزار و 8 تا 28 هزار و 121 ریالی و حداکثر سهمیه 200 سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود.

    مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک ملی و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه نوین معرفی شده است.

    همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی به عنوان بازارگردان معرفی شده است.

    شایان ذکر است، شرکت داروسازی دانا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه آنتی‌بیوتیک در خاورمیانه بوده و در سال مالی گذشته، فروش 2 هزار میلیارد تومانی و سود خالص 845 میلیارد تومانی را محقق کرده است. فعالیت این مجموعه شامل تولید مواد اولیه دارویی، تولید انواع دارو، تولید ملزومات دارویی و ارائه خدمات تولید کارمزدی می‌شود.

    این شرکت این داروسازی پس از طی مراحل پذیرش در سال 1399 با نماد «ددانا» به‌صورت رسمی به‌عنوان دویست و نهمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد.

    سرمایه‌گذاری شفا دارو با سهامداری 54 درصدی و همچنین سرمایه‌گذاری دارویی تأمین با سهامداری 43 درصدی، دو سهامدار عمده این مجموعه داروسازی هستند.

    یادآور می‌شود؛ شرکت داروسازی دانا پس از شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان با نماد «حکهر1» و شرکت فروسیلیسیم خمین با نماد معاملاتی «فروسیل1»، از جمله شرکت‌هایی است که در سال جاری در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود.

    برچسب ها