عصر خودرو

در سه ماهه نخست ۲۰۱۶

صادرات ایران به آذربایجان ۴۲ درصد رشد کرد

عصر بازار- صادرات ایران به جمهوری آذربایجان از ۱۹ میلیون دلار در سه ماهه ۲۰۱۵ به ۲۷ میلیون دلار در سه ماهه ۲۰۱۶ رسید.

صادرات ایران به آذربایجان ۴۲ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمود واعظی هم‌زمان با سفر به آذربایجان مصاحبه‌ای را با خبرگزاری ترند داشت و با بیان اینکه سطح تجارت دو جانبه میان باکو و تهران در سه ماهه اول 2016 حدود 53 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: آمارهای گمرکی آذربایجان نیز حاکی است که صادرات ایران به این کشور از 19 میلیون دلار در سه ماهه 2015 به 27 میلیون دلار در سه ماهه 2016 رسیده که 42 درصد رشد داشته است.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: صادرات آذربایجان به ایران نیز در این مدت تا دو برابر افزایش یافته و به بالای 14 میلیون دلار رسیده است.

    وی همچنین گفت: روابط دو کشور در حوزه‌های خدمات مهندسی و صنعتی، مالی، بهداشتی و کشاورزی می‌تواند به سرعت گسترش یابد.

    سعید معزی رئیس بخش صادرات ایران‌خودرو نیز در جریان این سفر به رسانه مذکور گفت: قرار است شرکت ایران خودرو با همکاری شرکت "آذ یورو کار" جمهوری آذربایجان در این کشور یک واحد تولیدی افتتاح نماید.

    همچنین کامبیز امجدی رئیس شرکت داروپخش ایران نیز عنوان کرد: قرار است یک واحد داروسازی با مشارکت این شرکت و شرکت‌هایی از آذربایجان به ارزش 34 میلیون دلار در شهر سومقاییت در نزدیکی باکو راه‌اندازی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها