عصر خودرو

طلا خیال صعود ندارد؟

عصر بازار- قیمت طلا امروز جمعه کاهش یافت و به نظر می‌رسد که برای سومین هفته متوالی با تقویت ارزش دلار و افزایش بازدهی سقوط کرد، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش مشاغل ایالات‌متحده برای ارزیابی تاثیر آن بر سیاست پولی هستند.

طلا خیال صعود ندارد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسنا، بهای هر اونس طلا با 1.4 درصد کاهش به 1875 دلار و 50 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.07 درصد کاهش به 1876 دلار و 50 سنت رسید.  این به روزرسانی قیمت در ساعت 8 صبح به وقت شرقی است و  طلا تاکنون در این هفته حدود 1.5 درصد کاهش داشته است.

    بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده تقویت شد، در حالی که دلار در برابر سبدی از ارزها نزدیک به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته بود و شمش بدون بازده را برای سایر دارندگان ارز گران کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، برنامه جدید برای مساعدت بیکاری در ایالات‌متحده در هفته گذشته به بالاترین سطح بیش از دو ماه گذشته افزایش یافت اما در سطحی باقی ماند که با تشدید شرایط بازار کار و افزایش بیشتر دستمزدها سازگار بود که می‌تواند تورم را برای مدتی داغ نگه دارد.

    سرمایه‌گذاران بر روی ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده برای ماه آوریل تمرکز خواهند کرد. فدرال رزرو، روز چهارشنبه نرخ بهره خود را نیم درصد افزایش داد که بیشترین میزان در 22 سال گذشته بود اما جروم پاول، افزایش 75 واحدی در جلسه آینده را رد کرد.

    بانک انگلستان هشداری جدی درباره بریتانیا با افزایش نرخ بهره در روز پنج‌شنبه به بالاترین میزان از سال 2009 و خطر دوگانه رکود و تورم بالای 10 درصد را ارائه کرد.

    بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، SPDR Gold Trust، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز پنج‌شنبه 0.4 درصد کاهش یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس فلز نقره با 1.1 درصد کاهش به 22.25 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 2.9 درصد کاهش به 952 دلار و 67 سنت رسید و پالادیوم با 0.6 درصد کاهش به 2174 دلار و 64 سنت رسید.

    برچسب ها