عصر خودرو

شمش فولاد خوزستان هر هفته دربورس کالا عرضه می‌شود

عصر بازار- با رکود حاکم بر بازار در سال گذشته، واحد‌های فولادی اغلب از شرایط موجود راضی نبودند و در نتیجه اقدام به کاهش تولید کردند تا بتوانند با پایین آوردن هزینه‌ها و گذران وضعیت رکودی،امسال به بازار برگردند.

شمش فولاد خوزستان هر هفته دربورس کالا عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، در سال جدید با وجود آنکه تقاضای جدی در بازار به‌وجود نیامده اما افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی باعث شد تا خرید‌ها طی 10 روز گذشته افزایش یابد و این در حالی است که به دلیل کاهش تولید، قیمت‌ها روندی صعودی در پیش گیرد، گرچه برخی از کارشناسان این رشد قیمت‌ها را حبابی می‌دانند و معتقدند تا زمانی که تقاضای جدی برای محصولات فولادی نباشد، نمی‌توان به بهبود و یا رشد قیمت‌ها امیدوار بود.در همین زمینه واحد‌های فولادی تولید‌کننده مواد اولیه که تاکنون با کمبود تقاضا برای محصولاتشان مواجه بودند از این فرصت استفاده کرده و سعی دارند تا با افزایش تولید نیاز داخل را تامین کنند. در همین زمینه معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد خوزستان درخصوص وضعیت تقاضا و میزان عرضه شمش فولاد خوزستان اظهار کرد: تمام تقاضای بازار را پاسخگو هستیم و هر هفته با دست پر به بورس کالا می‌رویم و قیمت‌ها نیز به‌صورت رقابتی کشف خواهد شد. بهمن تجلی‌زاده تصریح کرد: سال گذشته به دلیل رکودی که وجود داشت باید با خریداران قبل از حضور در بورس مذاکراتی انجام می‌دادیم و در واقع معاملات در بورس ثبت می‌شد اما در سال جاری با رونق نسبی که حاصل شده و تقاضایی که وجود دارد محصولات روی تابلوی بورس رفته و قیمت‌ها در رقابت کشف خواهند شد.

    وی افزود:با توجه به اینکه طی یک سال گذشته چندین واحد فولادی تولید‌کننده شمش بلوم به چرخه تولید اضافه شده، مشکلی در زمینه مواد اولیه به‌خصوص شمش نخواهیم داشت. وی ادامه داد: البته با وجود سایر واحد‌های فولادی شمشی، فولاد خوزستان همچنان خود را ملزم به تامین نیاز داخل می‌داند. وی افزود: در کنفرانسی نیز که اخیرا متال بولتن در دبی برگزار کرد و من نیز به‌عنوان نماینده فولاد خوزستان در آن شرکت داشتم، درخصوص نشانه‌های بهبود وضعیت بازار فولاد مواردی مطرح شد از جمله اینکه شاخص پیشران فولاد از رکود خارج شده و در مرز رونق قرار دارد.

    این عضو هیات‌مدیره انجمن فولاد ایران تصریح کرد: با توجه به مواردی که در این کنفرانس مطرح شد، نگرانی‌های جهانی درخصوص رکود بازار فولاد بر‌طرف شده و قیمت‌ها تثبیت می‌شوند. وی یاد‌آور شد: نکته دیگری که باید متذکر شوم اتفاق مثبتی بود که بعد از اجرای برجام درخصوص روابط بازرگانی خارجی فولاد خوزستان افتاد و آن‌هم اعتماد دوباره به بازار ایران برای انعقاد قرارداد لانگ‌ترم یا بلند‌مدت بود. تجلی‌زاده درخصوص میزان صادرات فولاد خوزستان در سال گذشته گفت:در سال گذشته یک میلیون و 300 هزار تن شمش فولاد روانه بازار‌های صادراتی کرده و با وجود مازاد تولید، به دلیل تعهدی که نسبت به تامین نیاز داخل داریم به‌رغم کمبود تقاضا، محصول را انبار کردیم. وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به بهبود شرایط بازار فولاد در سال‌جاری گفت: امیدواریم با توجه به شرایط مثبتی که در بازار فولاد به‌وجود آمده و همچنین وضع تعرفه‌ها، رونق به بازار بازگردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها