عصر خودرو

یک دهه تجارت ایران با کشور مهمان هفته آینده بیژن زنگنه

عصر بازار- در آغازین روز هفته آینده قرار است وزیر انرژی سوئد برای گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف انرژی به دیدار وزیر نفت ایران بیاید، اما وضعیت روابط تجاری این کشور با ایران چگونه است؟

یک دهه تجارت ایران با کشور مهمان هفته آینده بیژن زنگنه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه ابراهیم بایلان، وزیر انرژی سوئد، برای دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت، و گفت‌وگو با او برای گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف انرژی به ایران می‌آید. اما همکاری‌های ایران با کشور سوئد در زمینه تجاری در چه سطحی است؟ در یک دهه گذشته روابط تجاری دو کشور چه افت و خیزهایی داشته است؟ کدام محصولات ایران بیشتر به سوئد صادر می‌شوند و عمده کالاهایی که تاجران ایرانی از سوئد وارد می‌کنند کدام هستند؟

    صادرات ایران به کشور سوئد در طول یک دهه اخیر بسیار ناچیز بوده است. ارزش واردات ایران از این کشور در سال‌های اخیر به‌شدت دچار فراز و نشیب بوده است. ارزش واردات ایران از سوئد که از سال 85 تا سال 90 رشدی قابل توجه داشته، در سال 94 کاهشی شدید را نسبت به سال 90 و سال 85 از سر گذرانده است.

     

    ایران و سوئد چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟
    در سال 94 انواع کف پوش‌ها، خرما، زعفران، اجزای دستگاه مانیتور علائم حیاتی، پالت‌های ساده، صندوقی و سایر تخته‌های بارگیری از چوب، شیرینی، مخلوط میوه خشک، خیار و خیارترشی و فرآورده‌های غذایی اقلام عمده صادراتی ایران به سوئد هستند. اقلام عمده وارداتی ایران از این کشور نیز عبارتند از: دستگاه‌های فرستنده و گیرنده تلفن همراه، اجزا و قطعات توربوجت‌ها یا توربوپراپلرها غیر از پره‌های ثابت و متحرک توربین گازی، قطعات تولید تراکتور، قطعات تولید وسیله حمل و نقل کالا، داروهای هورمونی، مکمل‌های دارویی، اجزا و قطعات نواقل روی خط راه آهن و انباره‌های برقی با نیکل - کادمیوم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو