عصر خودرو

پیشنهاد جدید هندی‌ها برای توسعه میدان نفتی بینالود

عصر بازار- هندی‌ها در سفر اخیر خود به تهران در کنار توسعه میدان فرزاد B‌ پیشنهاد توسعه میدان نفتی بینالود را نیز ارائه کردند.

پیشنهاد جدید هندی‌ها برای توسعه میدان نفتی بینالود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزیر نفت هند که چندی پیش به تهران سفر کرده بود، در کنار پیشنهاد توسعه میدان گازی فرزاد B پیشنهاد تا جدیدی را به مسئولان صنعت نفت ایران ارائه کردند.

    یکی از این پیشنهادها، سرمایه گذاری برای توسعه میدان نفتی بینالود است که سال ها پیش به دلیل اعلام غیر اقتصادی بودن توسعه این میدان از آن کنارگیری کردند.

    بلوک فارسی در خلیج فارس شامل میدان نفتی بینالود و میدان گازی فرزاد B است که پس از کشف ذخایر هیدروکربوری در این منطقه، قرارداد توسعه این میدان با کنسرسیوم متشکل از سه شرکت دولتی هند در سال 2002 میلادی امضا شد.

    پیش از این رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان این که مطالعه بر روی میدان نفتی بینالود با هدف بررسی توجیه اقتصادی و امکان‌سنجی اجرای طرح توسعه این میدان در دستور کار قرار گرفته است، می گوید مطالعه میدان بینالود، سال‌ها قبل توسط یک شرکت هندی انجام شد که بر اساس نتایج آن مطالعه، توسعه این میدان از توجیه اقتصادی برخوردار نبود.

    این مقام مسئول با اعلام این که بار دیگر طرح بررسی توجیه اقتصادی و امکان‌سنجی اجرای توسعه این میدان نفتی به یک شرکت کانادایی واگذار شده است، تصریح کرد: هم اکنون منتظر اعلام گزارش نهایی از سوی این شرکت کانادایی هستیم.

    رستمی با بیان این که این مطالعات مشخص می‌کند توسعه این میدان نفتی با در نظر گرفتن نیاز به تکنولوژی‌های روز جهان برای توسعه میدان‌های دریایی، از توجیه اقتصادی برخوردار است یا خیر، تاکید می کند نفت میدان بینالود از نوع سنگین است.

    میدان نفتی بینالود در بلوک فارسی سواحل خلیج فارس واقع شده و بر اساس مطالعات انجام شده در این میدان، نفت درجای آن حدود یک میلیارد بشکه و API آن 14 تخمین زده شده است.

    بر اساس برنامه جامع توسعه تعریف شده، پیش بینی می شود در فاز نخست امکان استخراج روزانه 1.1میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی از این میدان گازی با حفر هفت حلقه چاه دریایی فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو