عصر خودرو

چین ۴ میلیارد دلار در یک نیروگاه‌ برق_آبی قرقیزستان سرمایه‌گذاری می‌کند

عصر بازار- یک نیروگاه برق_آبی کوچک در قرقیزستان با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری چین ساخته می‌شود.

چین ۴ میلیارد دلار در یک نیروگاه‌ برق_آبی قرقیزستان سرمایه‌گذاری می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، "آفتاندیل گلباقاراو" نماینده پارلمان قرقیزستان پس از دیدار با سرمایه‌گذاران چینی در جمع خبرنگاران از مشارکت از آمادگی آنها برای ساخت نیروگاه‌  برق- آبی کوچک در قرقیزستان با سرمایه چهار میلیارد دلار خبر داد.

    به گفته وی، در این دیدار که صبح امروز انجام شد، سرمایه‌گذازان چینی از دولت قرقیزستان درخواست کردند که برای اجرای این پروژه شرایط مناسب را فراهم آورده تا شرکت‌های چینی بتوانند ساخت این نیروگاه برق- آبی تونلی را در دریاچه «کاکامرن» آغاز کنند.

    وی گفت: طرف چینی قرار است در این قرارداد ساخت این نیروگاه را در مدت 5 سال به اتمام رسانده تا از این طریق فروش برق این نیروگاه به مدت 8 سال به پاکستان و چین تأمین شود و بعد از زمان تعیین شده این نیروگاه تولید برق به دولت قرقیزستان واگذار گردد.

    این در حالی است که کشورهای همسایه قرقیزستان به ساخت نیروگاه‌های برق- آبی کوچک در این کشور علاقمند نبوده و در همین خصوص اعتراض ازبکستان یکی از موانع موجود طی سال‌های اخیر بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها