عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی:

پس از برجام بیش از ۹۵ درصد خطوط کشتیرانی بین المللی به مراودات قبلی خود با ایران برگشتند

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی با تاکید بر این‌که در پسابرجام همچنان در مراودات مالی مشکل داریم، گفت: هزینه حمل و نقل دریایی یک تن کالا بسته به نوع و فرآیندهای مترتب به آن با رشد منفی حدود ۲۰۰ درصدی از ۳۵۰ دلار به۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

پس از برجام بیش از ۹۵ درصد خطوط کشتیرانی بین المللی به مراودات قبلی خود با ایران برگشتند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مسعود پل‌مه اظهار کرد:‌ پس از توافق برجام بیش از 95 درصد خطوط کشتیرانی بین المللی به مراودات قبلی خود با ایران برگشتند و روند حمل کالا به کشورمان عادی شد.

    وی تصریح کرد: در زمان اوج تحریم‌ها علیه کشور هزینه حمل و انتقال کالا بسته به نوع  و فرآینده‌های مترتب به آن بین 200 تا 350 دلار بود، این در حالی که پس از برجام و با رفع تمام موانع این هزینه حداکثر 100 دلار شده و کاهش یافته است.

    وی با تاکید بر این‌که در حمل و نقل دریایی همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: مراودات ایران با سایر کشورها روند خوبی گرفته و آمار مربوط به واردات، صادرات و ترانزیت کالا نشان می‌دهد رونق این بخش در حال افزایش است و امیدواریم همه موانع موجود در این حوزه برطرف شود.

    وی ادامه داد: در حوزه مبادلات مالی به ویژه از سوی آمریکا مشکلاتی برای ما ایجاد شده است و به صورت کامل به بخش مبادلات دلاری ورود پیدا نکرده‌ایم.

    رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی با بیان این‌که این مسئله هزینه‌های حمل و نقل دریایی را افزایش می‌دهد، گفت: بر اساس شیوه‌های رسمی متعارف مبادلات مالی هزینه‌های ما تقریبا نیم در هزار است، اما با توجه به مشکل اشاره شده ناچاریم از شیوه‌های نامتعارف برای این کار استفاده کنیم.

    پل‌مه توضیح داد: شیوه‌های غیرمتعارف همان واسطه‌ها، دلالان و صرافی هستند که باعث شده‌اند هزینه‌‌های ما را در بخش مبادلات مالی از 3 تا 100 درصد افزایش دهد.

    وی لابی صهیونیستی در آمریکا را عامل اصلی افزایش هزینه‌های مالی شرکت‌های ایرانی دانست و افزود: علاوه بر صهیونیستها، کشورهای دشمن در منطقه به هر طریقی در صدد افزایش‌ هزینه‌های جاری ایران هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها