عصر خودرو

نماینده مجلس تاکید کرد:

ضرورت پیروی بازار سرمایه از یک رویه منطقی

عصر بازار- در صورتی که مسابقه سرعت رشد در برخی سهام در بازار سرمایه گذاشته شود و با همان سرعت سهام آن شرکت کاهش یابد، این موضوع موجب ناامیدی سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری و سلب اعتماد آنان از بازار سرمایه می‌شود.

ضرورت پیروی بازار سرمایه از یک رویه منطقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه بازار سرمایه باید از یک فرمول منطقی تبعیت کند، گفت: هر چند که استقبال از بازار سرمایه نشان دهنده تلاش دست اندرکاران و فعالان بازار و همچنین تلاش دولت برای حمایت از بازار سرمایه است، اما چنانچه افراد بدون تحلیل به خرید سهام با هر قیمتی اقدام کنند و پس از آن تحت تاثیر اخبار و به صورت هیجانی از بازار خارج شوند به بورس آسیب وارد می‌کنند.

    هادی بیگی نژاد افزود: همه مدیران و فعالان بازار اعم از کارگزاران، تامین سرمایه‌ها، سبدگردانان و سایر نهادهای مالی تا خود سازمان بورس که در راس هرم بازار سرمایه هستند، هر یک وظایفی برای افزایش دانش و تحلیل سهامداران دارند که باید این رسالت را به انجام برسانند.

    وی تاکید کرد: بازار سرمایه نیز باید از یک فرمول خاص تبعیت کرده و به طور مثال سهام مجموعه‌ای به یکباره رشد و به یکدفعه سقوط کند. در صورتی که مسابقه سرعت رشد در برخی سهام در بازار سرمایه گذاشته شود و با همان سرعت سهام آن شرکت کاهش یابد، این موضوع موجب ناامیدی سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری و سلب اعتماد آنان از بازار سرمایه می‌شود.

    این عضو کمیسیون انرژی در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم ثروت کشور را به پول تبدیل کنیم که تامین کننده نیازهای مردم باشد، به دانشی احتیاج داریم که کاربردی باشد، اظهار کرد: این دانش صرفا توسط حوزه دانش بنیان می‌تواند شکل و صورت درستی به خود بگیرد.

    بیگی نژاد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز در کشور بحث تولید است، عنوان کرد: یکی از حوزه‌هایی که می تواند در جذب سرمایه سرمایه‌گذاران برای رشد و تحول تولید در کشور موثر باشد بازار سرمایه است . بنابراین، بهتر است کشور به طور ویژه به تولید در حوزه‌های مختلف بپردازد تا ضمن برطرف شدن نیازهای روزمره کشور زنجیره ارزش در کشور نیز تکمیل شود.

    برچسب ها