عصر خودرو

هیات ایرانی به قاهره می‌رود

ایران آماده صادرات پتروشیمی به مصر شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات و تجارت پتروشیمی با مصر، از سفر یک هیات ایرانی به قاهره در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

ایران آماده صادرات پتروشیمی به مصر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، پرویز صحاف زاده درباره ازسرگیری تجارت و صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری بین ایران و مصر در دوران پساتحریم، گفت: پیش از اعمال تحریم‌ها به صورت تک محموله، برخی از محصولات پتروشیمی و پلیمری توسط شرکت‌های ایرانی به مصر صادر می‌شد.

    معاون اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران و مصر هر دو عضو کارگروه تخصصی صنعت پتروشیمی کشورهای عضو گروه دی هشت هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی شرکت‌های ایرانی اماده ازسرگیری صادرات محصولات پتروشیمی به مصر هستند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کشورهای شمال آفریقا همچون مصر، الجزایر و تونس از بازارهای محصولات پتروشیمی به شمار می‌رود، اظهار داشت: محدودیت و مشکلی برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای آفریقایی به ویژه مصرف وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه به زودی کارگروه پتروشیمی کشورهای عضو گروه دی هشت به میزبانی قاهره مصر برگزار خواهد شد، بیان کرد: از این رو، هیاتی از جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال با سفر به قاهره در این کارگروه تخصصی صنعت پتروشیمی حضور می‌یابند.

    صحاف زاده با تاکید بر اینکه هم اکنون حتی یک تن محصول بدون مشتری پتروشیمی در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: اما متنوع سازی بازارهای هدف صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری یکی از سیاست های ایران در دوران پسا تحریم است.

    امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به آمادگی به ایران برای فروش نفت و فرآورده نفتی به مصر، گفته است: امیدوارم توسعه تجارت نفت منجر به بهبود روابط سیاسی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و مصر شود.

    رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم اخیرا اعلام کرده است: ایران هیچ گونه محدودیتی برای فروش نفت خام و یا فرآورده های نفتی به مصر ندارد و در صورت ارائه درخواست رسمی این پیشنهاد قابل بررسی خواهد بود.

    این درحالی است که «شریف اسماعیل» وزیر نفت و منابع معدنی مصرف پیشتر در اظهاراتی به روزنامه الاهرام گفته است: تحریم‌های تحمیلی بر ایران و عدم صادرات نفت خام تاثیرات منفی زیادی بر خط انتقال نفت «سومید» داشت.

    این عضو کابینه دولت مصر تاکید کرده است: در دوره آتی و پس از اعطای اجازه به ایران برای صادرات نفت، واردات خط سومید نیز افزایش یابد تا بتواند خسارت‌های وارده در دوران گذشته را جبران کند.

    در همین حال، «شریف سوسا» قائم مقام وزیر نفت مصر هم آذرماه گذشته با حضور در تهران در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور یافت و در این نشست با تشکر از میزبانی ایران، پیام تشکر رئیس جمهوری مصر به رئیس جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها