عصر خودرو

چشم انداز روشن بازار سرمایه

عصر بازار- بازار سرمایه که در ماه های پایانی سال گذشته روزهای پر رونقی را پشت سر گذاشت و سال گذشته را با شاخص ۸۰ هزار واحدی به پایان رساند از نیمه فروردین ماه وارد روند نزولی شد و اکنون به محدوده ۷۸ هزار واحد رسیده است.

چشم انداز روشن بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، ریزش بیش از دو هزار واحدی شاخص که طی دو هفته گذشته رخ داد نگرانی بسیاری از فعالان بازار را در پی داشت و موجب شد تا شاهد شکل گیری صف فروش در بسیاری از نمادها باشیم و حتی تعدادی از کارشناسان بازار اعلام کردند که نماد خودرویی که تا کنون لیدر بازار بوده جای خود را به گروه دیگری خواهد داد.

    اگرچه در پایان فروردین ماه این روند متوقف شد و شاخص باز هم به روند صعودی بازگشت اما به هر حال فعالان بازار سرمایه و به ویژه افرادی که شناخت کافی نسبت به وضعیت بازار ندارند همچنان درباره آینده بازار و سقوط احتمالی بورس نگرانند.
    آیا چشم انداز بازار سرمایه روشن است یا همچنان شاهد نوسان و سقوط شاخص خواهیم بود؟ آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه است؟
    در این راستا حسن قاسمی، تحلیلگر بازار سرمایه  اظهار کرد:در شرایط فعلی با توجه به اینکه در مورد نماد گروه خودرو شاهد جریان مثبت جدید نبودیم، پولی که وارد گروه خودرو شده یا باید در همین بخش باقی بماند و یا وارد گروه های دیگر شود که در نتیجه منفی شدن نماد گروه خودرو را در پی دارد مانند اتفاقی که طی روزهای اخیر افتاد.
    وی در ادامه افزود: اینکه این منابع وارد کدام گروه شود واقعا مشخص نیست زیرا از نظر من فعلا هیچ گروهی ظرفیت لیدر شدن را در بازار ندارد.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه آثار قراردادهایی که در بخش خودرو منعقد شده از سال 96 به بعد قابل مشاهده است، تصریح کرد:این در حالی است که قیمت سهام گروه های خودرویی آثار این قراردادها را پیش خور کرده است.
    قاسمی با بیان اینکه چشم انداز بازار در سال جاری مثبت است و به تدریج آثار رفع تحریم ها در صورت های مالی شرکت های خودرویی قابل مشاهده خواهد بود، اظهار کرد: هزینه های مالی شرکت ها با روند کاهشی نرخ سود و همچنین کاهش هزینه های معاملاتی با خارج از کشور، کمتر خواهد شد  که این امر بر عملکرد و سود سهام شرکت ها تاثیر خواهد گذاشت.
    وی با بیان اینکه به نظر می رسد بازار سرمایه در سال جاری به طور متوسط بازدهی 25 درصدی داشته باشد، تاکید کرد:در شرایط فعلی افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند بهتر است به طور مستقیم وارد سهام نشوند و از طریق صندوق ها اقدام کنند تا شاهد اتفاقی که در مورد گروه خودرویی افتاد نباشیم.
    این تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به اینکه آیا در شرایط فعلی بانکی ها می توانند جای گروه خودرویی را گرفته و لیدر بازار شوند؟ گفت:لازم نیست که حتما بازار لیدر داشته باشد اما با توجه به اینکه مبادلات ارزی تسهیل می شود بانک ها و بویژه آنهایی که دارای شعب خارجی هستند ممکن است که درآمد قابل توجهی شناسایی کنند اما با توجه به انجماد مالی در کشور وجود دارد و با در نظر گرفتن تنگنای مالی که بانک ها با آن مواجه هستند به نظر نمی رسد که بانک ها شاهد جهش قابل توجه باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها