عصر خودرو

بی‌نیازی از واردات

افزایش تعرفه واردات سیم و کابل

عصر بازار- واردات سیم‌های مسی و غیر مسی برای سیم‌پیچی در سال جاری مشمول افزایش تعرفه شده‌اند که دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سیم و کابل معتقد است که این اتفاق مثبتی است؛ چراکه به طور کلی نیازی به واردات سیم و کابل نداریم.

افزایش تعرفه واردات سیم و کابل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، واردات کالاهایی که تولید داخل دارند و تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند نیاز کشور را به طور کلی تامین کنند، از یک سو منفی و از سوی دیگر مثبت است.

    واردات کالاهای کم کیفیت از کشورهایی که با کیفیت پایین اقدام به تولید این کالاها می‌کنند، سبب می‌شود تولیدکنندگان داخلی از این واردات متضرر شوند، اما اگر واردات کالای خارجی هم به طور کامل قطع شود، هم بر خلاف تجارت آزاد جهانی است و هم می‌تواند سبب کاهش رقابت و کیفیت در بازار آن کالا در کشور شود.

    به این ترتیب یکی از مواردی که دولت‌ها برای حمایت از صنایع داخلی خود در نظر می‌گیرند، وضع تعرفه واردات است.

    در همین راستا، بر اساس تصویب هیات وزیران، سیم‌های مسی و غیر مسی برای سیم‌پیچی در سال جاری مشمول 20 درصد تعرفه واردات می‌شوند، در حالی که تعرفه این اقلام در سال گذشته 15 درصد بوده است.

    در این زمینه حق بیان - دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سیم و کابل -  ضمن مثبت خواندن افزایش تعرفه سیم‌های مسی و غیر مسی اظهار کرد: در صنعت سیم و کابل نیازی به واردات نداریم و می‌توانیم نیاز کشور را خودمان تامین کنیم.

    وی با بیان اینکه ما مخالف واردات سیم لاکی به کشور هستیم، ادامه داد: البته این افزایش تعرفه تاثیر چندانی ندارد و اگر در بخش واردات لاک، تعرفه افزایش پیدا کند باعث افزایش قیمت تمام شده و ضرر مصرف‌کننده می‌شود.

    دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سیم و کابل تاکید کرد که در حال حاضر تولیدکننده‌ها مشکلی از بابت تامین مواد اولیه هم ندارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها