عصر خودرو

واردات ۱.۳ میلیارد دلاری برنج

عصر بازار- ایران در سال گذشته حدود ۱.۳ میلیارد دلار واردات برنج داشته است.

واردات ۱.۳ میلیارد دلاری برنج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، واردات برنج بخشی از واردات کالای اساسی با ارز نیمایی است که عمده واردات این بخش را به خود اختصاص می‌دهد.

    گزارش نهایی تجات خارجی ایران در سال 1400 نشان داد که در مجموع 29.8 میلیون تن به ارزش بیش از 18.9 میلیارد دلار وارد ایران شده که از این میزان 3.8 میلیارد دلار به ارزش 4.2 میلیون تن به کالاهای با ارز نیمایی اختصاص داشته و مابقی با ارز 4200 وارد شده بود.

    از اقلام وارداتی اساسی با ارز نیمایی 1.5میلیون تن به ارزش حدود 1.3میلیارد دلار برنج وارد کشور شده که نسبت به سال قبل از آن، 48 درصد در وزن و 42 درصد در ارزش رشد داشته است. در سال 1399 واردات برنج ایران حدود یک میلیون تن به ارزش 904.7 میلیون دلار بوده است.

    افزایش قیمت برنج به خصوص برنج ایرانی در نیمه دوم سال گذشته چشمگیر بود؛ به طوری که آمارهای رسمی نشان داد برنج ایرانی حتی تا بیش از 113 درصد هم گران شد و تا 90 هزار تومان در هر کیلو هم در بازار قیمت خورده بود.

    برنج خارجی نیز رشد تا بیش از 30 درصدی قیمت را در اسفندماه ماه پارسال تجربه کرد و هر کیلو از آن بیش از 35 هزار تومان هم فروش رفته بود.

    برچسب ها