عصر خودرو

معاون وزیر نفت تاکید کرد:

باید تنها یک برند ملی برای پتروشیمی‌ها ایجاد کنیم

عصر بازار- معاون وزیر نفت از دست رفتن یکپارچگی بین صنایع فعال پتروشیمی را از ضعف‌های فعلی این صنعت دانست و بر لزوم ایجاد برند ملی تاکید کرد.

باید تنها یک برند ملی برای پتروشیمی‌ها ایجاد کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، "مرضیه شاهدایی"، با اشاره به اینکه تبدیل شدن به یکی از قطب‌های پتروشیمی در دنیا از برنامه‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، گفت:‌ در بین کشورهای منطقه، عربستان به این دلیل که سال‌ها تحت تحریم‌های بین‌المللی نبوده است توانسته رشد خوبی داشته باشد و بازار را به خود اختصاص دهد، ایران نیز در پساحریم با توسعه این صنعت و دو تا سه برابر کردن ظرفیت تولید محصولات می‌تواند از نظر سطح تولید با سابیک عربستان رقابت کند.

    وی با اشاره به اینکه فروش محصولات تمام شرکت‌های پتروشیمی عربستان تحت عنوان یک برند، از نقاط قوت آن است، اظهار کرد: ما نیز باید یک برند ملی ایجاد کنیم. زمانی محصولات پتروشیمی ایران نیز تحت عنوان برند واحد NPC فروخته می‌شد و ما مهمترین برند منطقه بودیم، اما الان با این پراکندگی موقعیت خود را از دست داده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ما می‌توانیم با یک‌پارچه کردن بازرگانی و بخش فروش محصولات پتروشیمی، بار دیگر در این زمینه موفق باشیم.

    شاهدایی با تاکید بر اینکه لازم است برای جذب سرمایه‌گذاران زمینه و فرصت‌های جذب سرمایه در داخل تعریف شود، ادامه داد:‌ یکی از وظایف شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرکت در نمایشگاه‌ها و سمینارهای بین‌المللی برای ایجاد فرصت جذب سرمایه‌های خارجی در کشور است که این امر می‌تواند در تمام زمینه‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین دستی صورت گیرد.

    وی با اشاره به پتانسیل‌های محدود عربستان که این کشور را وادار به سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها می‌کند، عنوان کرد: با این حال ایران پتانسیل‌های بیشتری برای جذب سرمایه‌ برای نیازها‌ی داخلی خود دارد، در واقع ما در مرحله‌ای هستیم که موقعیت اجرای طرح‌های پتروشیمی را داشته، خوراک مورد نیازآن را در اختیار داریم و در مرحله جذب سرمایه هستیم.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با بیان اینکه طبق برنامه‌های توسعه، تولیدات پتروشیمی در نخستین مرحله برای مصرف بازار داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: طبق این برنامه‌ها طرح‌هایی اجرایی می‌شوند که در درجه اول در جهت نیاز داخل و سپس صادرات‌محور باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها