عصر خودرو

رئیس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور:

۶۵ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود

عصر بازار- رئیس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: ۶۵ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود.

۶۵ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، احمد کفاشی ظهر امروز در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه میادین پارس جنوبی از اساسی‌ترین برنامه‌های صنعت نفت است و در این مسیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نهایت توان و ظرفیت خود را به کار بسته است.

    وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به اجرای قراردادهای "آی پی سی"، محدودیت‌های منابع اعتباری به طرح‌های ویژه صنعت نفت برداشته شده و مقرر شده که بر این اساس، 50 درصد تولید هر میدان گازی به بازپرداخت هزینه‌های صرف شده در آن میدان تخصیص یابد.

    رئیس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطر نشان کرد: 14.5 درصد از بودجه کشور به صنعت نفت تخصیص یافته و 20 درصد نیز به صندوق توسعه ملی اختصاص یافته و 60 درصد از بودجه نیز در اختیار دولت قرار دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد توسعه روزافزون طرح‌های پارس جنوبی باشیم تا درآمد این منطقه افزایش یابد.

    کفاشی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، توسعه فازهای پارس جنوبی با شتاب خوبی در حال انجام است و امیدوار هستیم که میزان درآمدهای پارس جنوبی نیز افزایش چشمگیری پیدا کند.

    رئیس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابراز داشت: هم‌اکنون بالغ بر 65 درصد تولید گاز کشور در پارس جنوبی است و با توسعه بیشتر این میدان، هم سهم تولید این میدان افزایش می‌یابد و هم اینکه درآمد کشور افزایش پیدا می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها