عصر خودرو

اعلام آمادگی ۱۳ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای سرب و روی مهدی‌آباد

عصر بازار- مدیرمجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: با انتشار فراخوان جذب سرمایه گذاری برای سرب و روی مهدی آباد، ۱۳ متقاضی در قالب کنسرسیوم های معتبر اسناد پیش ارزیابی را تکمیل و تحویل داده اند.

اعلام آمادگی ۱۳ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای سرب و روی مهدی‌آباد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، امین صفری گفت:  فراخوان جذب سرمایه گذار سرب و روی مهدی آباد به منظور ایجاد کارخانه های فرآوری با ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره روی به همراه 80 هزار تن کنسانتره سرب – نقره و استخراج و باطله برداری از معدن مهدی آباد، سوم بهمن 94 منتشر شد.

    صفری افزود: اغلب متقاضیان از شرکت معتبر خارجی از جمله سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین ، روسیه و ... حضور دارند ضمن اینکه استقبال شرکت های معتبر و توانمند داخلی نیز چشمگیر بوده است.

    وی ادامه داد: پس از بازگشایی پاکت ها ، اسناد پیش ارزیابی و بررسی های لازم در نهایت متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که اسناد مرحله نهایی به 7 کنسرسیوم در حال تحویل است.

    وی گفت: با توجه به لزوم انجام تهیه نمونه معرف از معدن و انجام تست های لازم و بررسی های فنی و اقتصادی توسط شرکت های متقاضی، زمان مورد نیاز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت به طوری که دوماه از تاریخ تحویل اسناد نهایی برای تکمیل و ارائه پیشنهاد فرصت خواهند داشت که این زمان نیز در صورت لزوم و تشخیص ایمیدرو برای انجام هر چه بهتر فرایند کار قابل تمدید است.

    صفری پیش بینی کرد در تابستان 95 مجتمع سرب و روی مهدی آباد سرمایه گذار خود را بشناسد. مطابق اسناد منتشر شده و قرارداد آتی، سرمایه گذار برگزیده موظف در مدت سه ماه از تاریخ تنفیذ قرارداد نسبت به تجهیز معدن و عملیات معدن کاری و باطله برداری اقدام کند .

    وی افزود: سرمایه گذار برگزیده همچنین به موازات آن نیز در دوره یک ساله مطالعات لازم برای احداث کارخانه و اخذ مجوزها و ایجاد زیرساخت های لازم پروژه را فراهم آورده و در یک دوره سه ساله نیز عملیات احداث کارخانه ها را به اتمام برساند.

    به گفته صفری؛ بدین ترتیب پس از 4 سال از تاریخ تنفیذ قرارداد معدن کارخانه های مربوطه احداث و آماده بهره برداری تجاری برای مدت 20 سال اولیه می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها