عصر خودرو

بانک های مرکزی روسیه و چین دست بکار شدند؛

اتحاد برای قبضه بازار طلای جهان

عصر بازار- بانک های مرکزی روسیه و چین قصد دارند با تشکیل یک پلت فرم مشترک ، مبادلات طلا در بازارهای بین المللی را تحت تسلط خود دراورند.

اتحاد برای قبضه بازار طلای جهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بانکهای مرکزی چین و روسیه که 2 خریدار بزرگ طلای جهان به شمار می روند، قصد دارند با تشکیل یک پلت فرم مشترک که می تواند مبادلات طلا در بازارهای بین المللی را متحد کند، بازار جهانی طلا را در تسلط خود دراورند.

    بر اساس این گزارش سرگئی شوتسوف معاون اول بانک مرکزی روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: کشورهای بریکس اقتصادهای بزرگی هستند که ذخایر بالای طلا دارند و تولید و مصرف این فلز گرانبها در این کشورها نیز قابل توجه و زیاد است.

    وی در ادامه تصریح کرد: در چین مبادلات طلا در شهر شانگهای انجام می شود و در روسیه نیز مبادلات طلا در مسکو انجام می شود. ایده ما این است که یک ارتباط بین این دو شهر ایجاد شود تا مبادلات طلا بین بازارهای شانگهای و مسکو افزایش یابد.

    چین بزرگترین تولید کننده طلای جهان است. سال گذشته چین 490 تن طلا تولید کرده است. روسیه سومین تولید کننده بزرگ طلا پس از استرالیا است و سال گذشته 295 تن طلا تولید کرده است.

    چین و روسیه مجموعا 25 درصد تولید جهانی طلا را در اختیار دارند. بانکهای مرکزی روسیه و چین بزرگترین خریداران طلای جهان به شمار می روند. از سال 2008 تاکنون ذخایر طلای چین سه برابر شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها