عصر خودرو

مبادله توافقنامه میان یک شرکت جمهوری چک با شرکت زغال سنگ پروده طبس

عصر بازار- در دومین و آخرین روز از سفر هیات تجاری اقتصادی جمهوری چک به طبس و در پایان نشست مشترک با مقامات مسئول، فعالان صنعتی و معدنی این شهرستان توافق نامه همکاری بین شرکت زغال سنگ پروده طبس و شرکت « استروی» این کشور امضا و مبادله شد.

مبادله توافقنامه میان یک شرکت جمهوری چک با شرکت زغال سنگ پروده طبس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس روز چهارشنبه در این ارتباط گفت: پس از مذاکره با شرکت‌های مختلف جمهوری چک در بحث تامین تجهیزات مورد نیاز معدن، توافق لازم با شرکت استروی این کشور برای تامین تجهیزات «لانگوال» استخراج زغال سنگ صورت گرفت.
    رمضان کریتی ‌ثانی افزود: در طراحی اولیه معدن دو سری تجهیزات لانگوال پیش بینی شده بود که فقط خرید یک مورد از تجهیزات انجام شد.
    وی ادامه داد: شرکت زغال سنگ پروده در ادامه فعالیت خود و برای انجام مستمر و بدون وقفه عملیات استخراج زغال سنگ از کارگاه تمام مکانیزه لانگوال با هدف افزایش راندمان، خرید مجموعه دوم تجهیزات مذکور را در دستور کار قرار داد.
    وی یادآور شد: امروز توافق لازم با شرکت اَستروی که از شرکت های معتبر و فعال در زمینه ساخت و تامین تجهیزات معدنی است، صورت گرفت و بستر لازم برای ادامه کار فراهم شده است.
    مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در تشریح این توافقنامه گفت: بر اساس این سند که امروز به امضا رسید، همکاری لازم برای بررسی طراحی، ساخت، تامین و راه اندازی مجموعه دوم تجهیزات مکانیزه معدنی لانگوال برای معدن صورت خواهد گرفت.
    وی اظهار کرد: تحقق این امر به معنای افزایش راندمان و استخراج مستمر زغال سنگ در این شرکت است و با توجه به چشم انداز پنج ساله تولید آهن و فولاد کشور به روش کوره بلند، در این روش نیاز به کک و زغال سنگ کک شو هست.
    کریتی ثانی افزود: شرکت زغال سنگ پروده طبس در ادامه نقش موثر خود در تامین نیاز این صنعت، گام بلند دیگری برای برآورده کردن تقاضای رو به رشد این صنعت مادر به زغال سنگ کک شو، با تکیه بر منابع و ذخایر داخلی کشور و رسیدن به خودکفایی در این عرصه مهم صنعتی است، بر خواهد داشت.
    رئیس بخش خارجی اتاق بازرگانی جمهوری چک گفت: ایران و چک از سابقه طولانی همکاری متقابل برخوردار هستند.
    ایلیا ماژناک(Ilja Mazanek) افزود: چک کشوری بسیار صنعتی است و بخش معدن آن از جمله مهمترین بخش های صنعت تکنولوژی چک است.
    وی ادامه داد: با توجه به اهمیت معادن زغالسنگ شهرستان طبس و خراسان جنوبی هیاتی که به این شهرستان سفر کردند که فعالان حوزه معدن هستند.
    رئیس بخش خارجی اتاق بازرگانی جمهوری چک بیان کرد: می خواهم شما را مطمئن کنم شرکت هایی که در طبس حضور یافته اند اعتباری در سطح جهانی دارند.
    وی گفت: امیدواریم این نشست ها و مذاکرات متقابل منجر به پیشرفت تجاری شود.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان ‌جنوبی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های معدنی طبس گفت: از این شهرستان به عنوان طلای سیاه یاد می کنند و قطب معدنی خاورمیانه شناسانده شده که فرصت استثنایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
    داوود شهرکی گفت: در مناطق مختلف کشور ایران فرصت های سرمایه گذاری خوبی وجود دارد که می‌تواند بسیاری از سرمایه‌گذاران را جذب کند و خراسان جنوبی از جمله این مناطق است.
    وی ادامه داد: هیات تجاری چک موقعیت خوب شهرستان طبس را شناخت و خراسان جنوبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده است.
    رئیس سازمان صنعت و معدن استان ابراز امیدواری کرد که این فرصت منجر به توافق های خوبی بین سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی به ویژه طبس باشد.
    حوضه زغالدار طبس با مساحتی افزون بر 30 کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 2.5
    میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران است.
    ناحیه پروده با وسعت یکهزار و 200 کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی 1.1میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه حوضه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو، ایران هست.
    زغال سنگ پروده طبس به عنوان بهره بردار اولین و تنها معدن تمام مکانیزه زغال سنگ کشور، فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرده است.
    در حال حاضر بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و حدود 500 نفر نیز از طریق شرکت ‌های پیمانکاری، در مجموعه شرکت فعالیت دارند و این اعداد نشان می دهد که شرکت مذکور علیرغم مشکلات اقتصادی، موفق شده اهداف و برنامه های تدوین شده را با همکاری و تلاش متعهدانه تمامی ارکان خود محقق سازد تا زمینه توسعه بیشتر فعالیت نیز فراهم شود.
    یک هیات اقتصادی متشکل از تعدادی از فعالان بخش معدن جمهوری چک روز دوشنبه به سرپرستی مارتین تلاپا معاون وزیر امور خارجه این کشور به بیرجند سفر کرد.
    این هیات شامل نمایندگان 25 شرکت و بنگاه اقتصادی از این کشور است که بیشتر آنها در حوزه صنایع معدنی فعالند.
    شهرستان طبس با 57 هزار کیلومتر مربع مساحت و 75 هزار نفر جمعیت مرکز آن در فاصله 260کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد و 28معدن زغال سنگ دارد.
    هیات یاد شده در نشست هایی با فعالان اقتصادی و معدنکاران خراسان دیدار و گفت و گو کرد.
    هیات جمهوری چک روز یکشنبه نیز با مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیدار کرد و اعلام شد که ایران و چک 50 میلیون یورو برای ساخت نیروگاه 50 مگاواتی سرمایه گذاری می کنند و ساخت نیروگاه،‌ توربین و انتقال فناوری از این کشور در دستور کار است.
    به گفته تلاپا در سال 2015 میلادی حجم مبادلات تجاری دو طرف رقمی حدود 52 میلیون دلار بود.
    جمهوری چک با 10.5 میلیون نفر جمعیت و 78 هزار کیلومتر مربع مساحت در قلب اروپا قرار دارد، در سال 1993 با تقسیم کشور چکسلواکی سابق به دو قسمت جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد و پایتخت جمهوری چک، پراگ است. این کشور هم اکنون عضو اتحادیه اروپا و ناتوست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها