عصر خودرو

از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شفافیت معاملات و صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی

عصر بازار- با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، شفافیت معاملات و صورت‌های مالی در بازار سرمایه اتفاق می‌افتد و سهامدار با اعتماد بیشتر وارد این بازار می‌شود.

از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شفافیت معاملات و صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه غیرقابل پیش‌بینی بودن اقتصاد کشور به یک معضل تبدیل شده است گفت: افزایش قیمت بدون برنامه کالاهای اساسی در کشور موجب شده که اقتصاد کشور پیش‌بینی پذیر نباشد.

    انور حبیب زاده بوکانی افزود: اگر بتوان اقتصاد کشور را با برنامه‌ریزی‌های درست مدیریت کرد، به طور قطع در آینده‌ای نزدیک، می‌توان شاهد اقتصادی براساس عرضه و تقاضا و همچنین به دور از قیمت‌گذاری‌های دستوری بود.

    نماینده مردم آذربایجان غربی (بوکان) عنوان کرد: به نظر می‌رسد با کنار گذاشتن اقتصاد دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی واقعی، اقتصاد شفاف خواهد شد و دولت باید، تنها نظارت و قانون‌گذاری کند.

    وی در ادامه توضیح داد: از آنجا که تعادل عرضه و تقاضا، شرط نخست برای ایجاد تعادل و ثبات در قیمت کالاهای اساسی است، باید به میزان تقاضا، عرضه مناسب برای آن فراهم شود. بنابراین، برای آرام کردن بازار و اطمینان خاطر مردم، باید کالاهای مورد نیاز آن‌ها را بیشتر تامین کرد و این نخستین شرط پایداری بازار است.

    حبیب زاده بوکانی تصریح کرد: خوشبختانه این روزها دولت و مجلس با نگاه مثبت به بازار سرمایه، به منظور حل مشکلات این حوزه، راهکارهای مناسبی ارائه داده اند و بر این باور هستند که مردم باید نسبت به گذشته با شناخت و آموزش‌های درست وارد بازار شده و با نگاه بلندمدت سرمایه‌های مازاد خود را وارد آن کنند.

    نماینده مردم آذربایجان غربی (بوکان) درباره حذف ارز 4200 تومانی گفت: با حذف ارز 4200 تومانی، شفافیت معاملات و صورت‌های مالی در بازار سرمایه اتفاق می افتد و سهامدار با اعتماد بیشتر وارد این بازار می‌شود.

    حبیب زاده بوکانی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت و مجلس و همچنین کمیسیون اقتصادی با برنامه ریزی بهتر و در راستای رفع مسائل و مشکلات بازار سرمایه و همچنین اقتصاد کشور گام‌های مهمی بردارند تا بتوان از شرایط موجود به راحتی عبور کرده و در ماه‌های باقی مانده امسال و سال آینده شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

    برچسب ها