عصر خودرو

چین و روسیه به دنبال تسلط بر تجارت طلا هستند

عصر بازار- بانک خلق چین و بانک روسیه به دنبال برنامه مشترکی هستند که در پی آن، تجارت طلا در این دو کشور با هم پیوند پیدا کند.

چین و روسیه به دنبال تسلط بر تجارت طلا هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «سرگی شوتسوف» نائب رئیس بانک مرکزی روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: کشورهای چین، روسیه، برزیل، هند، و آفریقای جنوبی اقتصادهایی بزرگ با ذخایری عظیم از طلا هستند و میزان بسیاری از تولید و مصرف این فلز گرانبها را به خود اختصاص داد‌ه‌اند. تجارت طلا در چین در شهر شانگهای و در روسیه در شهر مسکو انجام می‌شود. هدف ما این است که با برقرار کردن ارتباط بین این دو شهر افزایش میزان تجارت بین این دو بازار را شاهد باشیم.

    چین بزرگترین تولیدکننده طلا در جهان است و سال قبل 490 تن طلا تولید کرد. روسیه نیز با 295 تن تولید در سال قبل، بعد از استرالیا سومین کشور تولیدکننده طلا در دنیا است. روی هم رفته این کشورها 25 درصد تولید طلای جهان را در دست خود دارند.

    بانک‌های مرکزی روسیه و چین بزرگترین خریداران طلا در جهان هستند. از اواخر سال 2008 ذخایر طلای چین نزدیک به 3 برابر شده و از 600 تن به 1762 تن رسیده است. روسیه نیز در حال حاضر 1415 تن طلا دارد.

    بعد از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، و فرانسه کشورهای چین و روسیه به ترتیب پنجمین و ششمین کشور جهان در میزان ذخایر طلای خود به شمار می‌روند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها