عصر خودرو

دیروز با انعقاد بیش از ۱۰هزار قرارداد رقم خورد؛

رشد دسته جمعی سررسیدهای بازار آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (سه شنبه) به ۱۰هزار و ۲۲۲ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۱۱۶میلیون ریال رسید که رشد ۱۴ درصدی را نسبت به روز دوشنبه تجربه کرد چرا که طی این روز حجم معاملات به ۸ هزار و ۹۴۲ قرارداد رسیده بود.

رشد دسته جمعی سررسیدهای بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، روز گذشته بازار آتی سکه به تاثیر از تحرکات مثبت طلا و دلار با افزایش نرخ رو به رو شد، به طوری که هر پنج سررسید بازار آتی سکه روند مثبتی را روی تابلوی معاملات به ثبت رساندند. براین اساس سکه سررسید اردیبهشت ماه با افزایش 0/29درصدی با نرخ یک میلیون و 31 هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و45 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/28 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 60 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/60 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 73هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد 0/35 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 96 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/38 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی به کانال یک میلیون و 30 هزار تومان وارد شد. سکه که معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 28 هزار تومان آغاز کرده بود، در اواسط روز به قیمت یک میلیون و 30 هزار تومان رسید و با همین قیمت به معاملات خود پایان داد. به گفته فعالان، توقف روند کاهشی دلار و ماندن اونس در محدوده هزارو 230 دلار دو عاملی بودند که انتظارات کاهشی در بازار سکه را پایین آوردند و به افزایش خرید سکه در بازار کمک کردند. همچنین بهای نیم سکه نیز به 544 هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با 288 و 193 هزار تومان معامله شد.

    نوسان قیمت سکه جذابیت بیشتری برای معامله‌گران ایجاد کرده است، این در حالی است که در انتهای هفته گذشته نیز دامنه نوسانات فلز گرانبهای داخلی افزایش یافته بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها