عصر خودرو

دبیرکل انجمن کارفرمایان پتروشیمی:

ایران در تامین خوراک پتروشیمی حرف نخست را می‌زند

عصر بازار- دبیرکل انجمن کارفرمایان پتروشیمی با تاکید بر این که وجود منابع هیدروکربوری فراوان سبب شده امروزه ساخت مجمتع‌های پتروشیمی در ایران یک مزیت بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب شود، گفت: هم اکنون ایران در زمینه خوراک پتروشیمی ها در دنیا حرف نخست را می زند.

ایران در تامین خوراک پتروشیمی حرف نخست را می‌زند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، احمد مهدوی ابهری با اشاره به ضرورت انعقاد قرارداد بلند مدت برای فروش مواد اولیه پتروشیمی گفت: این قراردادها اگر از طریق بورس هم باشد ما حرفی نداریم؛ به این شرط که مصرف کننده بداند که امسال این محصول به دستش می‌رسد و پتروشیمی‌ها هم بدانند که این مواد را باید برای واحدهای صنایع تکمیلی تولید کنند.

    دبیرکل انجمن کارفرمایان پتروشیمی با بیان این که همه می‌دانند که ایران با توجه به گشایشهای سیاسی در عرصه بین المللی طی دو سال گذشته حرکتی نو را در بحث اقتصاد شروع کرده گفت: امروز ضرورت دارد که توانمندیهایمان را دوباره به دنیا معرفی کنیم.

    وی افزود: متاسفانه طی سالهای گذشته تبلیغات سوء دشمنان و بحث تحریمهای ظالمانه، موجب شده معرفی توانمندیهای صنعت پتروشیمی و قسمتهای مختلف اقتصاد ایران به مردم دنیا، تجار و بازرگانان دنیا مغفول بماند، از این رو برگزاری نمایشگاههای بین المللی همچون ایران پلاست در شرائط کنونی کاملا برای ما ضرورت دارد.

    مهدوی با تاکید بر این که وجود منابع نفتی و گازی فراوان سبب شده امروزه ساخت و تولید از مجتمعهای پتروشیمی در ایران یک مزیت بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب شود، گفت: هم اکنون خوراک در پتروشیمی دنیا حرف نخست را می زند.

    دبیرکل انجمن کارفرمایان پتروشیمی گفت: صنایع پایین دستی کشور تاکنون از همه لحاظ از رشد خوبی برخوردار بوده اند و می‌توانند در آینده پیشرفت خوبی داشته باشند؛ ضمن این که همان طور که در قانون مجلس شورای اسلامی هم اشاره شده برای توسعه صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره‌های تولید در صنعت پتروشیمی باید بسیار تلاش شود، یکی از راههای توسعه این صنایع نمایشگاههایی مثل ایران پلاست است که می‌تواند منجر به تفاهمنامه و قراردادها میان فعالان داخلی و خارجی این حوزه شود.

    وی دهمین نمایشگاه ایران پلاست را فرصت مناسبی برای توسعه بازارهای صادراتی صنعت پتروشیمی دانست و گفت: یکی از ارکان اصلی سیاستهای اقتصاد مقاومتی استفاده از مزیتهای نسبی کشور برای توسعه صادرات کشور است.

    مهدوی با بیان این که هم اکنون خوشبختانه مشکل زیادی در بحث تامین مواد اولیه صنایع تکمیلی پتروشیمی وجود ندارد، گفت: محصولات مجتمعهای پتروشیمی به راحتی به دست مصرف کنندگان نهایی رسیده و آنها نگران نبود محصول یا صادرات آن نیستند، البته یک سری مشکلات در سامانه بهین یاب و بورس بوده که آنها هم در حال برطرف شدن هستند و انشاالله که زمینه به شکلی فراهم شود که صنایع پایین دستی ما بتوانند با ظرفیت کامل کار کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها