عصر خودرو

رفتار شاخص بورس در اولین ماه سال به روایت نمودار

در فروردین ماه چه بر بورس گذشت؟

عصر بازار- نماگر بازار سرمایه در اولین‌ماه سال جاری ۲۷۶۹ واحد معادل ۳.۵ درصد افت پیدا کرد و با ورود به کانال‌های متعدد در نهایت در کانال ۷۸ هزار واحدی قرار گرفت.

در فروردین ماه چه بر بورس گذشت؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص کل بورس در اولین روز کاری خود در سال 95 کارنامه مثبتی از خود به جای گذاشت، به طوری‌که با رشد خود، به کانال 81 هزار واحدی ورود پیدا کرد و البته این رشد به روز دوم نیز، ادامه پیدا کرد.

    بر اساس این گزارش، اگرچه انتظار می‌رفت که در سال جاری مسیر مثبتی پیش روی شاخص باشد اما این رشد ماندگار نبود و در معاملات روزهای بعد، شاخص به کانال 80 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد و منفی بود و حتی از حجم و ارزش معاملات نیز، کاسته شد، به طوری که بسیاری از کارشناسان این کاهش را به رشد پرشتاب گروه خودرویی در سه ماه پایانی سال 1394 و کاهش حجم معاملات آنها در ماه ابتدایی سال و البته اخبار و حواشی موجود در خصوص گشایش‌های ارزی و... در سال جدید، نسبت می‌دادند.

    به هرشکل،‌ بورس تهران چندین روز را در مسیر نزولی حرکت کرد و این روزهای منفی را که سرعت گرفته بودند و باعث عقب‌گرد شاخص به کانال 77 هزار واحدی شدند را پشت سر گذاشت. اما حمایت‌هایی که در این زمینه صورت گرفت موجب کم‌سرعت شدن این مسیر منفی و نهایتا توقف آن شد؛ به صورتی‌که در یک روز مانده به آخرین روز اولین ماه سال جاری، شاخص دوباره مثبت شد و به کانال 78 هزار واحدی ورود پیدا کرد. در آخرین روز فروردین‌ماه نیز، با اینکه شاخص روند صعودی در پیش گرفت و در دقایق اولیه بازار بیشتر از 300 واحد رشد یافت اما در نهایت در حالی به کار خود خاتمه داد که چهار واحد کاهش یافت و ارتفاع 78 هزار و 490 واحدی را برای خود ثبت کرد.

    در مجموع نماگر بازار سرمایه در اولین‌ماه سال جاری 2769 واحد معادل 3.5 درصد افت پیدا کرد و با ورود به کانال‌‌های متعدد در نهایت در کانال 78 هزار واحدی قرار گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها