عصر خودرو

۱۲ هزار نفر در سراسر دنیا بیکار می شوند

عصر بازار- شرکت اینتل، ۱۲ هزار نفر را در سراسر جهان بیکار خواهد کرد.

۱۲ هزار نفر در سراسر دنیا بیکار می شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، اینتل که بزرگترین شرکت سازنده چیپ است، برای بهبود وضعیت شرکت خود و تمرکز روی بخش های مهم، افرادی را بیکار خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، در روز سه شنبه غول تکنولوژی اینتل اعلام کرد که برنامه دارد 12 هزار نفر را در سراسر جهان اخراج کند که این تعداد حدود 11 درصد از کارمندان این شرکت می شوند.

    در آخر سال گذشته این شرکت 107 هزار و 300 نفر کارمند داشته است.

    اینتل گفته است که تا 60 روز دیگر به آنها اعلام خواهد کرد و تا اواسط 2017 این روند ادامه خواهد داشت. این شرکت با سرعت ملایمی کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

    در گذشته اینتل موفق ترین شرکت در خصوص کامپیوترها و لپ تاپ بوده است، ولی در حال حاضر نتوانست جایگاهی را در بازار موبایل پیدا کند. 60 درصد فروش اینتل از طریق  چیپ های مرتبط به کامپیوتر بوده است که آنها دیگر در بازار موبایل جایی ندارند.

    این شرکت برنامه دارد که امسال حدود 750 میلیون دلار پس انداز کند و تا اواسط سال آینده با کم کردن تعداد کارمندانش برنامه دارد که این عدد را به 1.4 میلیارد دلار برساند.

    ارزش سهام این شرکت حدود 3 درصد کاهش داشته است.

    این شرکت گزارش داده است که در 3 ماه گذشته 13.7 میلیارد دلار فروش داشته که 7 درصد بیش از سال گذشته بوده است و سود آن 2 میلیارد دلار بوده که 3 درصد افزایش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها