عصر خودرو

امروز در تالار پتروشیمی؛

عمده کالاها در قیمت پایه معامله شدند

عصر بازار: در حالی معاملات امروز محصولات پتروشیمی همچنان در آرامش برگزار شد که اکثر کارشناسان بازار پتروشیمی فروش اعتباری محصولات را یکی از دلایل مهم تزریق رونق به بازار محصولات پتروشیمی عنوان می کنند.

عمده کالاها در قیمت پایه معامله شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، امروز اکثر محصولات پلیمری و شیمیایی عرضه شده در بورس کالای ایران با قیمت پایه توسط کارگزاران خریداری شدند.

    مصطفی عادل، کارشناس بازار شیمیایی دراین باره می گوید: بازار محصولات شیمیایی همواره آرام تر از پلیمری ها است و به این ترتیب نوسان زیادی در معامله محصولات شیمیایی به دلیل غیرتجاری بودن آنها مشاهده نمی شود.

    به این ترتیب امروز هم محصولاتی مانند الکیل بنزن خطی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، اسیدکلریدریک و اسیدنیتریک کارون، اسید نیتریک شیراز، سودکاستیک بندرامام، آمونیاک مایع خراسان، آمونیاک گاز و مایع و محلول شیراز، تری اتانول آمین و منو اتانول و نرمال بوتانول آف گرید شازند با قیمت پایه خریداری شده و بخشی از این محصولات نیز وارد سیستم مچینگ شد.

    البته امروز تعداد محدودی از گریدهای پلیمری نیز عرضه شدند که چندان مورد استقبال معامله گران قرار نگرفتند، به این ترتیب پی وی سی گرید 65 غدیر وارد سیستم مچینگ شد. پلی بوتادین رابرها و استایرن بوتادین رابرهای روشن تخت جمشید مورد معامله قرار نگرفتند و پلی اتیلن سنگین تزریقی بندرامام و پلی اتیلن سبک فیلم 2102 لاله هم وارد سیستم مچینگ شد.

    علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی درباره معاملات امروز به «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گفت: گریدهای عرضه شده در امروز با توجه به رکود بازار پتروشیمی مورد توجه خریداران نبود، از این رو معاملات در آرامش کامل برگزار شد. این در حالی است که به نظر می رسد با توجه به رکود موجود در بازار پتروشیمی، فروش اعتباری به مصرف کنندگان می تواند سبب رونق بازار و افزایش حجم معاملات شود.

    علاوه بر این امروز وکیوم باتوم های پالایش نفت شیراز، اصفهان، بندرعباس و نفت تهران با تقاضای متعادلی نسبت به هفته های گذشته روبه رو شدند، به طوری که عرضه 15 هزارتنی وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان 4 هزار و 700 تن تقاضا داشت، عرضه 8 هزارتنی وکیوم باتوم پالایش نفت تهران هم 2 هزار و230 تن تقاضا را ثبت کرد.

    برچسب ها