عصر خودرو

۲ هیات سرمایه گذاری از کشورهای چین و افغانستان وارد چابهار شدند

عصر بازار- مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: ۲ هیات سرمایه گذاری خارجی از کشورهای چین و افغانستان به منظور بازدید از ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های ساخت و ساز صنعتی و صادرات و واردات میوه روز سه شنبه وارد منطقه آزاد در این شهرستان شدند.

۲ هیات سرمایه گذاری از کشورهای چین و افغانستان وارد چابهار شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حامد علی مبارکی اظهار داشت: مدیران شرکت (DOUBLE VIWE) هیات اقتصادی و سرمایه گذاری کشور چین هستند که در بدو ورود به این منطقه از طرح راه آهن، سایت پتروشیمی و پیکره صنعتی در این منطقه دیدن کردند.
    وی گفت: هیات اقتصادی و سرمایه گذاری کشور چین در ادامه سفر یک روزه خود به بندر چابهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و اسکله شهید کلانتری دیدن و در نشستی با «سیاوش رضوانی» مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان فرصت های سرمایه گذاری در بنادر چابهار را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
    وی ادامه داد: این هیات در ادامه در نشستی با معاونان اقتصادی و سرمایه گذاری، حمل و نقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار در زمینه های سرمایه گذاری در بحث ساخت و ساز های صنعتی را مورد بررسی قرار خواهند داد.
    وی گفت: هیات سرمایه گذاری از کشور چین مدیران شرکت DOUBLE VIEW (دابل ویو) این کشور هستند که با هدف سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز مسکن به چابهار سفر کردند.
    مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهارخاطر نشان کرد: این شرکت چینی دارای رتبه AAAدر چین با 18 گواهی درجه کیفیت EPC در حوزه های از قبیل ساخت و ساز مسکن، مهندسی راه آهن، بندر سازی، عمران شهری، ذخیره سازی آب، استحصال برق از آب، ساخت و ساز در حوزه مهندسی پتروشیمی، مهندسی فولاد، ساخت و ساز فرودگاه، پل و غیره در 156 کشور جهان فعال است.
    مبارکی با اشاره به هیات کشور افغانستان نیز گفت: هیات اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان شامل مشاور شرکت های صادرات و واردات میوه، رئیس کمیسیون صادرات و واردات میوه از ایالت قندهار هستند که از فرصت های منطقه چابهار از جمله سردخانه و انبارهای منطقه آزاد دیدن می کنند.
    وی ادامه داد: همچنین این هیات نشستی با معاون اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار دیدار خواهند داشت.
    وی بیان کرد: این گروه از کشور افغانستان در سفر 3 روزه به این منطقه پس از بازدید و بررسی زیر ساخت های بندری این منطقه در خصوص صادرات میوه از طریق منطقه آزاد چابهار به ایران، هند و کشورهای شرق آسیا با مدیر کل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نشستی جداگانه خواهند داشت.
    وی افزود: ورود 64 هیات و شرکت سرمایه گذاری خارجی در شرایط پسا تحریم و تصویب برجام نشانگر اهمیت بالای بندر راهبردی چابهار است.
    چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور و سرزمین موج و مرجان با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
    این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکران از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها