عصر خودرو

رشد ۳۵درصدی حجم معاملات طلایی بورس کالا؛

سکه برای تحویل ۹ ماه آینده چند؟

عصر بازار- حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (دوشنبه) به ۸هزار و ۹۴۲ قرارداد و به ارزش بیش از ۹۳۷میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال رسید که رشد ۳۵درصدی را نسبت به روز یکشنبه تجربه کرد چرا که طی این روز حجم معاملات به ۶ هزار و ۶۰۰ قرارداد رسیده بود.

سکه برای تحویل ۹ ماه آینده چند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته بازار آتی سکه به تاثیر از روند متغیر طلا و دلار با نوسان نرخ رو به رو شد، به طوری که از پنج سررسید بازار آتی سکه، سه سرسید با افزایش نرخ و سررسید اردیبهشت و دی ماه کاهشی شدند. براین اساس سکه سررسید اردیبهشت ماه با کاهش 0/1درصدی با نرخ یک میلیون و 29 هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و42 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/1 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 55 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/10 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 69هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد 0/08 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 92 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/1درصدی را تجربه کرد.

    از سویی در معاملات نقدی نیز روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی به کانال یک میلیون و 30 هزار تومان وارد شد، اما در آن باقی نماند. سکه که معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 28 هزار تومان آغاز کرده بود، در اواسط روز به قیمت یک میلیون و 30 هزار تومان رسید. با این حال سکه طلا در ساعات انتهایی روز از سقف قیمت روزانه پایین آمد و به قیمت یک میلیون و 29 هزار تومان رسید، رقمی که 2 هزار تومان بالاتر از روز یکشنبه بود. به گفته فعالان، توقف روند کاهشی دلار و ماندن اونس در محدوده هزارو 230 دلار دو عاملی بودند که انتظارات کاهشی در بازار سکه را پایین آوردند و به افزایش خرید سکه در بازار کمک کردند. همچنین بهای نیم سکه نیز به 543 هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با 290 و 192 هزار تومان معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها