عصر خودرو

نماینده اتحادیه غلات آمریکا:

افزایش قیمت ذرت دانه ای در هند به دلیل کاهش عرضه

عصر بازار: به گفته اتحادیه غلات امریکا، طی هفته گذشته با توجه به کاهش عرضه، قیمت ذرت در هند رو به افزایش است و از آنجایی که محصول جدید در ماه اکتبر به بازار خواهد آمد، نیازمندی به این غلات برای سه ماه آینده می بایست از طریق موجودی انبارها تامین گردد.

افزایش قیمت ذرت دانه ای در هند به دلیل کاهش عرضه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، آمیت ساچدف، نماینده اتحادیه ی غلات آمریکا در هند گفت: " قیمت ذرت دانه ای هند با کاهش عرضه این محصول، رو به افزایش است. برای دو ماه آینده حدود 3 میلیون تن بوده و تولید در اول اکتبر نیز صورت نخواهد گرفت. لذا تقاضای 1.5 میلیون تنی ماه اکتبر نیزبایستی از موجودی انبار تولیدات سال 2014 و 2015 تامین گردد."

    او بیان کرد: احتمال عرضه محصولات از   اوتار پرادش که در شمال هندوستان قرار گرفته است، ضعیف است و در حال حاضر نیز قیمت این محصول 12,600 روپیه می باشد که به تحویل به هاریانا بین 14,000 و 14,400 روپیه در هر تن معامله خواهد شد. قیمت ذرت تحویلی از منطقه بیهار به جنوب هند 15,500 روپیه و در برخی مناطق با قیمت بالاتر در هر تن معامله شده است.

    این کالا شاهد افزایش قیمتی معادل 1,500 روپیه در هر تن طی 15 روز گذشته بوده است.

    به گزارش سازمان هواشناسی هند، با این حال که بارندگی های شدیدی در مناطق غربی و شمالی وجود داشته است، مناطق زیر کشت ذرت دانه ای از این باران بی نصیب ماندند. 

    قیمت های بازار فیزیکی این محصول نیز رو به افزایش است. در نظام آباد این قیمت های با افزایش 1.99 درصدی به 13,728 روپیه در هر تن، در کریم ناگار با افزایش 5.34 درصدی به 14,466 روپیه در هر تن، در سانگلی با افزایش 1.63 درصدی به 15,950 روپیه در هر تن و در گولاباغ با افزایش 2.46 درصدی به 12,772 روپیه در هر تن معامله شده است.

    برچسب ها