عصر خودرو

ادامه افزایش قیمت در بازار جهانی طلا

عصر بازار- طلای جهانی در معاملات پرنوسان روز سه شنبه که بازارهای سهام آسیا صعود کرده و قیمتهای نفت کاهش یافتند، اندکی افزایش یافت.

ادامه افزایش قیمت در بازار جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر یک دلار افزایش یافت و به 1232 دلار رسید.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن، 0.02 درصد یا 20 سنت افزایش یافت و در 1235.20 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 40 سنت یا کمتر از 0.1 درصد افزایش، در 1235 دلار بسته شد.

    بهای معاملات نفت خام به دلیل استمرار اشباع عرضه جهانی و شکست نشست تولیدکنندگان بزرگ برای محدود کردن تولید، روز سه شنبه کاهش یافت اما اعتصاب کارکنان نفتی کویت اندکی از قیمتها حمایت کرد.

    بازارهای سهام آسیا در پی رشد روز دوشنبه شاخصهای وال استریت، روز سه شنبه در بالاترین سطح پنج ماه اخیر قرار گرفتند.

    یک معامله گر اهل هنگ کنگ به رویترز گفت: طلا در حال حاضر به دلیل وجود روحیه ریسک پذیری در بازار و بهبود بازارهای سهام، ضعیف شده و ممکن است به 1210 دلار کاهش پیدا کند. لحن مقامات بانک مرکزی آمریکا درباره دورنمای افزایش نرخهای بهره عامل کلیدی در جهت حرکت طلا خواهد بود.

    طلا در سه ماهه اول امسال که بانک مرکزی آمریکا به دلیل آشفتگی بازارهای مالی و ریسکهای اقتصاد جهانی نتوانست نرخهای بهره را افزایش دهد، بزرگترین رشد سه ماهه در 30 سال اخیر را رقم زد.

    بانک مرکزی آمریکا در دسامبر برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته نرخهای بهره را از نزدیک صفر افزایش داد. در حالیکه بازارهای معاملات آتی انتظار دارند نرخهای بهره تا دسامبر افزایش پیدا نکنند، اقتصاددان پیش بینی کرده اند ژوئن احتمالی‌ترین زمان دور بعدی افزایش نرخها خواهد بود. نرخهای بهره پایین به نفع طلا بوده و به این فلز ارزشمند کمک می‌کند در برابر دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه جذابیت سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد.

    ویلیام دادلی، رییس فدرال رزرو نیویورک اظهار کرده است شرایط اقتصادی آمریکا تا حدود زیادی مساعد است اما بانک مرکزی به دلیل ظهور تهدیدهای اقتصادی، محتاط مانده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 16.202 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 977 دلار بود و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 563.98 دلار رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها