عصر خودرو

اولین محموله شرکت پتروشیمی کارون به قاره آفریقا صادر شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گفت:پس از رفع تحریم ها، نخستین محموله صادراتی به مقصد نیجریه در قاره آفریقا صادر شد.

اولین محموله شرکت پتروشیمی کارون به قاره آفریقا صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علیرضا صدیقی زاده خاطرنشان کرد که برجام و توافقات هسته ای فرصت صادرات محصولات شرکت پتروشیمی کارون به اروپا و آفریقا را فراهم کرده است .

    وی،افزود:تا پیش از برداشته شدن تحریم ها و اجرایی شدن برجام، صادرات شرکت پتروشیمی کارون به کشورهای ترکیه، پاکستان و امارات انجام می شد اما با برداشته شدن تحریم ها، به دنبال توسعه بازارهای صادراتی خود هستیم و بازاریابی در کشورهای آفریقایی، اروپایی و شرق دور مانند ژاپن و کره را در دستور کار داریم.
    مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در خصوص خوراک مورد نیاز این شرکت گفت:خوراک واحدهای تولیدی شرکت پتروشیمی کارون، شامل تولوئن، بنزن، مونواکسید کربن، آمونیاک، فرمالین و کلر است که از شرکت های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی اروند، صنایع شیمیایی رازی و شرکت شهید رسولی تامین می شود.
    وی افزود:به منظور تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی، نیاز است تا صنایع پایین دستی حمایت شده و سرمایه گذاران داخلی به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شوند.
    صدیقی زاده گفت:این شرکت دو محصول TDI و MDI تولید می کند که در محصول TDI از سال 90 تولید آغاز شده و اکنون با 50 درصد ظرفیت در حال تولید است و امیدواریم تا سال 96به 100 درصد تولید برسیم، با این تولیدات کشور دیگر نیازی به وارد کردن این محصول ندارد.
    وی ادامه داد:خط تولید محصول MDI در مراحل پایانی قرار دارد و امید است تا خردادماه بتوانیم به تولید تجاری در این محصول برسیم.
    صدیقی زاده، ظرفیت تولید هرکدام از این محصولات در شرکت پتروشیمی کارون را 40 هزارتن در سال عنوان کرد و گفت:نیمی از این میزان می تواند نیاز داخلی کشور را تامین کرده و مابقی آن صادر می شود.
    مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به این موضوع که تولید این محصولات نخستین بار است که در کشور محقق می شود، گفت:این محصولات از صنایع میان دستی بوده و خوراک صنایع پایین دستی تولید اسفنج و فوم به حساب می آیند.
    شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه است.
    این شرکت سال 1381 تاسیس و اسفند ماه 1387 به دست وزیر وقت نفت جمهـوری اسلامی بهره برداری شد.
    پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک، انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید کرده و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه می کند.
    محصول اصلی این شرکت 40 هزار تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است.
    محصولات و خدمات شرکت برای برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین کیفیت طراحی گردیده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد.
    این شرکت همچنین اسید کلریدریک (HCl) و آب ژاول (NaClO) را نیز به عنوان محصول جانبی تولید می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها