عصر خودرو

با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل فرانسه

۲ یادداشت تفاهم هوایی و ریلی امضا شد

عصر بازار- با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل فرانسه دو یادداشت تفاهم در حوزه هوایی و ریلی امضا شد.

۲ یادداشت تفاهم هوایی و ریلی امضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  تسنیم، صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل ونقل فرانسه دو یادداشت تفاهم در حوزه هوایی و ریلی امضا شد.

    این دو یادداشت  تفاهم بین مدیرعامل هما و ایرفرانس و در حوزه ریلی نیز با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ازسرگیری پروازهای ایرفرانس به ایران، این اقدام را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: فرانسه در 18 ماه اخیر مذاکراتی با ما داشته و جزو کشورهایی بود که برای شروع یک دوره تازه پیشگاه بود.

    آخوندی با بیان این که روابط ایران و فرانسه تاریخی با فراز و نشیب های همراه بوده است، افزود: موظفیم این رابطه دوباره بر پایه های درست استوار و از آن مراقبت کنیم.

    وی با اشاره به آغاز مذاکره با ایرباس از یکسال پیش، اظهار کرد: به طور هفتگی جلسات مستمر درباره جزئیات خرید هواپیما بین ایران ایر و ایرباس برگزار شده است.
    وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بر مذاکرات نظارت داریم تاکید کرد: امیدواریم هر چه سریعتر در روزهای آینده قرارداد با ایرباس را نهایی کنیم.

    آخوندی با اشاره به این که در رابطه با مباحث مربوط به حمل ونقل ریلی، بنادر و... مذاکرات خوبی داشتیم، افزود: قراردادی با طرف فرانسوی برای بازسازی ایستگاه های تهران و مشهد داریم، علاوه بر این در رابطه با مسائل فنی قطار سریع السیر تهران-قم –اصفهان با فرانسوی ها مذاکره داشته ایم.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال این هستیم که ایران ایر به عنوان ایرلاین ملی بازسازی ساختاری شود تا بتواند در سطح منطقه با سایر ایرلاین ها رقابت کند، البته نحوه حمایت نباید از یک حالت منصفانه نسبت به سایر ایرلاین ها خارج شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها