عصر خودرو

طی مصوبه هیات وزیران؛

بزرگترین معدن سنگ آهن به گهر زمین واگذار شد

عصر بازار- مدیر مالی و اقتصادی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از واگذاری معدنی مهم به شرکت گهرزمین خبر داد.

بزرگترین معدن سنگ آهن به گهر زمین واگذار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا ، مرتضی علی اکبری مدیر مالی و اقتصادی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: هیات وزیران در مصوبه ای، اجازه بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ آهن کشور را به شرکت گهر زمین داد.

    وی ادامه داد: با توجه به این که شرکت گهر زمین سال ها بود که معدن گهر زمین را در اختیار داشت اما حق بهره برداری از این معدن به منظور تولید و فروش محل مناقشه بود، سرانجام هیات وزیران طی مصوبه ای، 25 سال حق بهره برداری از معدن گهر زمین را در اختیار شرکت گهر زمین قرار داد.طبق این شرایط  معادل 7.5 درصد نرخ شمش فولاد خوزستان هر سال به دولت بابت حق بهره برداری پرداخت شود.

    وی تصریح کرد:با این مصوبه سهامداران گهر زمین مشکلی برای ادامه کار در این معدن ندارند و تصمیم دارند که در فاز بعدی، سهام شرکت گهر زمین را در بازار سرمایه پذیرش و عرضه کنند.

    این مقام مسئول در «ومعادن» در ادامه اظهارات خود، به پروژه های دو شرکت چادرملو و گل گهر اشاره کرد و گفت: طرح 5 میلیون تنی گندله سازی گل گهر و فاز اول نیروگاه گازی این شرکت ظرف یک تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.همچنین در شرکت چادرملو نیز طرح یک میلیون تنی فولاد سازی آن و فاز دوم نیروگاه حرارتی این شرکت ظرف یک تا دو ماه آینده بهره برداری خواهند شد.

    سهامدار عمده گل گهر در نهایت از افزایش قیمت سنگ آهن در یک ماه اخیر به عنوان عاملی نام برد که چشم انداز روشنی را برای این شرکت ها ترسیم کرده است.

    به گفته او، در حال حاضر گل گهر با 30 درصد، سرمایه گذاری امید با 27 درصد، سرمایه گذاری غدیر با 22 درصد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 20 درصد از سهامداران اصلی شرکت گهر زمین محسوب می شوند.

    علی اکبری در خصوص زمان بهره برداری از این معدن گفت: طی سه تا چهار سال اخیر باطله برداری از این معدن صورت گرفته و شرکت گهر زمین به ذخیره اصلی این معدن دست یافته است.

    وی ادامه داد: برآورد شده است که معدن گهر زمین بین 600 میلیون تا یک میلیارد تن ماده معدنی داشته باشد.

    مدیر مالی و اقتصادی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص حجم بهره برداری از این معدن گفت: شرکت گهر زمین سالیانه تولید 10 میلیون تن گندله و 10 میلیون تن کنسانتره را در دست دارد که در فاز نخست با بهره برداری از این معدن 5 میلیون تن کنسانتره تولید خواهد کرد.

    وی با بیان این که طرح گندله سازی این شرکت نیز در دست اجراست، حق بهره برداری از این معدن برای شرکت گهر زمین را 7.5 درصد نرخ شمش فولاد خوزستان به ازای هر تن بهره برداری عنوان کرد که منصفانه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها