عصر خودرو

مشاغل‌خانگی پس از ثبت در درگاه ملی مجوز و سامانه وزارت تعاون کار خود را شروع می‌کنند

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مشاغل فقط با ثبت در درگاه ملی مجوزها و سامانه وزارت تعاون و تعهد به رعایت شرایط کسب و کار می‌توانند بلافاصله فعالیت خود را شروع کنند.

مشاغل‌خانگی پس از ثبت در درگاه ملی مجوز و سامانه وزارت تعاون کار خود را شروع می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «سید احسان خاندوزی» در حاشیه  جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل کسب و کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجوزهای مشاغل خانگی اعلانی است، یعنی آن دسته از مشاغلی که فقط با ثبت در  درگاه ملی مجوزها و سامانه وزارت تعاون متعهد به رعایت شرایط کسب و کار می‌شوند  می‌توانند بلافاصله شروع به کار کنند و مجوز پیشینی صادر نمی‌شود.

    وی افزود: بر این اساس امضای طلایی اولیه کنار گذاشته می‌شود و نظارت دستگاه‌های اجرایی پس از ثبت در درگاه و دریافت مجوز به صورت برخط خواهد بود.

    وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه دامنه وسیعی از کسب و کارهای خانگی وجود دارد، اینکه مقرر شد 330 مجوز اعلانی انجام شود خبر خوبی است و مصادیق آن نیز متنوع است.

    وی ادامه‌داد: به محض اینکه سامانه وزارت تعاون با درگاه مجوزها متصل شود، در یکی دو ماه آینده همه فعالان می‌توانند به صورت برخط و با صرف زمان و هزینه کمتر کار خود را شروع کنند

    خاندوزی بیان‌داشت: همه دستگاه‌ها باید به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار متصل شود تا روند کار تسریع شود. البته آخرین مهلت قانونی برای این کار 18 اسفندماه است.

    برچسب ها