عصر خودرو

جلال پور اعلام کرد:

تشکیل فدراسیون «اقتصاد، فرهنگ و هنر» در اتاق ایران

عصر بازار- رئیس اتاق ایران از سهم ۱۲ درصدی صنایع خلاق در تولید ناخالص داخلی کشورها خبر داد و گفت: فدراسیون «اقتصاد ، فرهنگ و هنر » در اتاق بازرگانی ایران تشکیل می‌شود.

تشکیل فدراسیون «اقتصاد، فرهنگ و هنر» در اتاق ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محسن جلال پور امروز در مراسم صبحانه کاری فعالان اقتصادی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران، گردش مالی صنایع فرهنگی در دنیا را بالغ بر 2 هزار میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سهم ایران از این گردش مالی چیزی نزدیک به صفر است و این در شرایطی است که میانگین سهم صنایع خلاق در تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان، اکنون بین 2 تا 12 درصد برآورد می شود.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: سهم جهانی تجارت محصولات و خدمات خلاق در سال 2014 رقمی بیش از 820 میلیارد دلار بوده که بر این اساس نقش صنایع فرهنگی در رونق تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی از بعد ثروت آفرینی هم قابل بررسی است.

    وی تصریح کرد: در ثروت آفرینی، میزان ارزش افزوده و درآمد حاصل از فروش محصولات فرهنگی و هنری مانند تابلوهای هنری، فیلم‌های سینمایی، کنسرت‌های موسیقی، انیمیشن‌ها و صنایع دستی، بسیار بالا است و صنایع فرهنگی از پرسودترین حوزه های تولید در دنیا به شمار می رود.

    به گفته جلال پور، فرهنگ غنی ایرانی از مزیت‌های رقابتی ایران در عرصه های مختلف است که از آن جمله در کشورهای فارسی زبان در جهان تشیع، در جهان تصوف، در جهان موسیقی و در عرصه داخلی با سرمایه گذاری می توان علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه را برای صدور فرهنگ ایرانی فراهم کرد.

    وی پیشنهاد داد: تسهیل آموزش مجازی فارسی و تاسیس انستیتوهای فارسی در عراق به عنوان پیش نیاز جذب دانشجو، توجه به اهمیت صنعت چاپ و صدور محصولات چاپی و توجه به پتانسیل عظیم توریسم فرهنگی که متاسفانه مغفول مانده است، می تواند منجر به ایجاد اشتغال و ارزش آفرینی شود، ضمن اینکه توریسم تاریخی باید گسترش یافته و راه اندازی تور هخامنشی، تور صفوی، تور اسلام شناسی، تور شیعه شناسی، تور عشایر، تور موسیقی سنتی، تور معماری بیابانی و تور اسب سواری در مسیرهای تاریخی در کنار تورهای قالی، گلیم و محصولات کشاورزی می تواند درآمد ارزی هنگفتی برای کشور داشته باشد.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: منشور همکاری بین اتاق بازرگانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشته به امضا رسیده که متاسفانه عملیاتی نشده بود و اکنون قصد داریم با توجه به شرایط پس از برجام، این منشور را مورد بازنگری قرار دهیم.

    وی خاطرنشان کرد: مقدمات تشکیل فدراسیون «اقتصاد، فرهنگ و هنر» در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در حال انجام است و موافقت اصولی آن صادر شده که می تواند زمینه ساز توجه بیشتر به این بخش از اقتصاد شود، ضمن اینکه تسهیل امکان حضور بخش خصوصی در نمایشگاه های فرهنگی و هنری سایر کشورها و برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو