عصر خودرو

قرارداد توسعه بندر چابهار با هند به زودی امضا می‌شود

عصر بازار- در دیدار وزاری خارجه ایران و هند دو طرف توافق کردند قرارداد تجاری در مورد بندر چابهار و نحوه اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار خط اعتباری به این بندر «در آینده ای بسیار نزدیک» به امضا برسد.

قرارداد توسعه بندر چابهار با هند به زودی امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به سوشما سواراج وزیر خارجه هند اطمینان داد که ایران می تواند یک «شریک قابل اعتماد» برای نیازهای انرژی هند باشد.

    دو کشور تصمیم گرفته اند تعاملات خود را به ویژه در بخش های نفت و گاز به نحو قابل توجهی گسترش دهند.

    هند بعد از لغو تحریم های ایران به دنبال روابط انرژی عمیق تر با این کشور است و اخیرا 20 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در بخش های نفت و گاز و همچنین پتروشیمی و تولید کود شیمیایی در ایران در نظر گرفته است. هند همچنین تمایل دارد واردات نفت از ایران را از 350 هزار بشکه در روز فعلی افزایش دهد.

    ویکاس سواروپ، سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: «روحانی از بندر چابهار به عنوان یک شراکت تعیین کننده سخن گفت.»

    سواراج در این سفر از اشتیاق هند به افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله نفت و گاز به روحانی اطمینان داد و گفت: «با توجه به اینکه ما در زمینه های مختلف به صورت طبیعی مکمل هم هستیم، باید روابطمان را به فراتر از خریدار و فروشنده و به یک رابطه برد برد ارتقا دهیم.»

    در دیدار وزاری خارجه دو کشور نیز دو طرف توافق کردند که توافقات معطل مانده نظیر موافقتنامه تجارت ترجیحی، موافقتنامه عدم اخذ مالیات مضاعف و پیمان دوجانبه سرمایه گذاری در اولویت قرار گیرد تا موجب رشد تجارت و سرمایه گذاری بین ایران و هند شود.

    ارتقاء همکاری های انرژی و توسعه بندر چابهار نیز از مهمترین مسائل اقتصادی مطرح در رایزنی های مقامات دو کشور بود.

    سواروپ افزود: «مذاکرات بسیار موفقیت آمیز بود و انرژی جدیدی به رابطه چند صد ساله ما با ایران خواهد بخشید. به ویژه شراکت اقتصادی دو کشور در نتیجه گفت و گوهای رو به جلوی امروز تحرک قابل توجهی به خود خواهد گرفت.»

    دو طرف همچنین توافق کردند که قرارداد تجاری در مورد بندر چابهار و نحوه اختصاص 150 میلیون دلار خط اعتباری به این بندر  «در آینده ای بسیار نزدیک» به امضا برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها