عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۷۵ سنت رسید و بخشی از کاهش ۱.۸ درصدی دیروز را جبران کرد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، به دنبال نگرانی ها در مورد اختلال احتمالی عرضه به دلیل افزایش تنش های ژئوپلتیک در شرق اروپا و خاورمیانه قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و بخشی از افت قیمت قابل توجه جلسه قبل را جبران کرد.

    قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 48 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 86 دلار و 75 سنت رسید و بخشی از کاهش 1.8 درصدی دیروز را جبران کرد. نفت خام آمریکا هم که دیروز 2.2 درصد افت کرده بود امروز با 34 سنت معادل 0.4 درصد افزایش به 83 دلار و 65 سنت رسید.

    عرضه محدود نفت در بازارهای جهانی و شتاب گرفتن رشد تقاضا سبب شد تا قیمت نفت طی هفته گذشته بالاترین رقم های 7 سال اخیر را شاهد باشد.

    چیوکی چن تحلیلگر ارشد موسسه سانوارد در این باره گفت: «وضعیت بازار نفت تحت تاثیر ریسک های ژئوپلتیک مطلوب است.» وی در ادامه گفت: «زمانی که روز دوشنبه قیمت ها بالا رفت و شاخص ها در بورس وال استریت به دلیل نگرانی از انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو موقتا کاهش یافت، ما شاهد برداشت سود در بازار نفت بودیم، اما اشتها برای خرید نفت همچنان بالاست.»

    در حالی که نگرانی ها از بالا گرفتن تنش های ژئوپلتیک و سیاست پولی فدرال رزرو اشتها برای سرمایه گذاری امن را تحریک کرده است، وال استریت دیروز ابتدا شاهد افت شاخص ها بود اما در نهایت روز را افزایشی به پایان برد.

    ناتو دیروز اعلام کرد نیروهای خود را در حالت آماده باش قرار داده و با اعزام کشتی های جنگی و جت های جنگنده مواضع خود در شرق اروپا را تقویت می کند. روسیه اقدامات اعضای ناتو در این منطقه را تقبیح کرده است.

    در خاورمیانه جنبش مقاومت حوثی های یمن روز دوشنبه یک حمله موشکی به امارات انجام داد که هدف آن یک پایگاه محل حضور نیروهای آمریکایی در این کشور بود، اما بنابر ادعای مقام های آمریکایی و اماراتی این حمله توسط سامانه پاتریوت ارتش آمریکا خنثی شد.

    برچسب ها