عصر خودرو

نفت ۱۰۰ دلاری آمریکایی‌ها را وسوسه کرد؛

عرضه بیش از ۱۳ میلیون بشکه نفت در روز

عصر بازار- مدیران عامل نفت ایالات متحده امیدوارند این کشور در آینده‌ای نزدیک ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز به تولید خود افزوده و در مجموع ۱۳ میلیون بشکه نفت به بازار عرضه کنند.

عرضه بیش از ۱۳ میلیون بشکه نفت در روز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، رؤسای شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا روز گذشته در کنفرانسی چشم اندازهای متفاوتی از رشد تولید نفت در این کشور ارئه کردند، زیرا این صنعت به تازگی و پس از بهبود نسبی بیماران این کشور از شیوع بیماری کرونا روی ریل تولید افتاده است.

    قیمت نفت در چند هفته گذشته به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسیده است، به طوری که قیمت نفت خام برنت دریای شمال به نزدیک به 90 دلار در هر بشکه رسیده است، که ناشی از عرضه پایین نفت در سراسر جهان و افزایش مجدد تقاضای جهانی است.

    رایان لنس، مدیر اجرایی یک شرکت نفت آمریکایی به حضار در اجلاس «سران نفت آرگوس آمریکا» در هیوستون گفت که او نسبت به بازارها نفت خوش بین است زیرا قیمت‌های بالای نفت برای مدت دیگر نیز ادامه دار خواهد بود.

    وی افزود: آنچه ما در حال حاضر می‌بینیم این است که نیاز به عرضه بیشتری در بازار نفت وجود دارد. به همین دلیل قیمت‌ها به جایی که امروز هستند رسیده است.

    لنس می‌گوید که انتظار دارد تولید آمریکا در سال جاری حدود 800 هزار بشکه در روز افزایش یابد و احتمالاً تولید نفت در نهایت رکورد 13 میلیون بشکه در روز را که در اواخر سال 2019 به دست آورده بود را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

    ویکی هولوب، مدیر اجرایی یکی دیگر از شرکتهای نفتی آمریکا در پیش‌بینی‌های خود بیشتر گفته بود که ایالات متحده احتمالاً در مقطعی از 12 میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت.

    اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) پیش‌بینی می‌کند تولید سالانه نفت خام در این کشور به طور متوسط 11.8 میلیون بشکه در روز در سال جاری و 12.4 میلیون بشکه در روز در سال 2023 باشد. این میانگین یک رکورد خواهد بود، اگرچه کمتر از رکورد ماهانه 12.97 میلیون بشکه در روز. در نوامبر 2019 است.

    بر اساس پیش‌بینی‌های EIA، تولید نفت در حوضه پرمین، برترین میدان نفتی شیل کشور، در ماه دسامبر رکوردی تازه را به نام خود ثبت کرد و انتظار می‌رود تا این ماه و ماه آینده به روند صعودی خود ادامه دهد.

    آزی پاگان، رئیس بخش تأمین مالی آمریکا گفت: با افزایش قیمت‌های نفت خام، با چشم‌انداز 100 دلاری در هر بشکه بازدهی به حوزه‌های مختلف آغاز می‌شود.

    برچسب ها