عصر خودرو

عراق برای تقاضای بالاتر نفت آماده می‌شود

عصر بازار- عراق با پیش‌بینی ادامه روند افزایش تقاضا و در نتیجه بالا رفتن قیمت نفت طی ماه‌های آینده، برای افزایش صادرات آماده می‌شود.

عراق برای تقاضای بالاتر نفت آماده می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) اعلام کرد عراق محموله‌های صادرات نفت خام برای ماه مارس را به‌دنبال تقاضای بالا آماده می‌کند.

    نایب‌رییس سومو در گفتگو با رسانه‌های عراق گفت صادرات نفت این کشور در ماه جاری میلادی ثابت بوده اما در ماه آینده افزایش خواهد داشت.

    وی اظهار داشت متوسط صادرات عراق در ماه جاری میلادی 3.2 میلیون بشکه در روز بوده‌است و احتمالاً در ماه آینده تا 3.3 میلیون بشکه افزایش می‌یابد. این آمار فقط متعلق به نفت دولتی عراق است و شامل 340 هزار بشکه در روز صادرات منطقه نیمه‌خودمختار کردستان نمی‌شود.

    وی در مورد قیمت نفت پیش‌بینی خاصی انجام نداد و گفت هنوز زود است بگوییم قیمت نفت خام به 100 دلار در هر بشکه می‌رسد.

    اما بسیاری تحلیلگران عقیده دارند کمبود عرضه و افزایش تقاضا که عامل اصلی افزایش اخیر قیمت نفت بوده بازهم قیمت آن را در آینده بالا خواهد برد.

    آخرین باری که نفت خام برنت بالاتر از 100 دلار در هر بشکه معامله می‌شد، 8 سال پیش بود. در آن دوره قیمت نفت به 110 دلار در هر بشکه رسید و بعد در ژانویه 2015 تا کمتر از 50 دلار سقوط کرد.

    طبق گفته منابع اوپک، قیمت نفت طی 2 ماه گذشته افزایش‌یافته و به حدود 100 دلار در هر بشکه می‌رسد اما بسیار بی‌ثبات خواهد بود.

    اوپک به دلایل مختلف نتوانسته طی ماه‌های اخیر به هدف افزایش تولید خود برسد. این گروه در آخرین ماه سال گذشته میلادی تنها 170 هزار بشکه در روز افزایش تولید داشت، درحالی‌که طبق قرارداد اوپک پلاس باید 253 هزار بشکه در روز به تولید خود اضافه می‌کرد. طبق طرح اوپک پلاس، ماهانه 400 هزار بشکه در روز باید به تولید نفت این ائتلاف افزوده شود.

    برچسب ها