عصر خودرو

کاهش ۳ دلاری قیمت نفت در پی شکست مذاکرات دوحه

عصر بازار- به دنبال ناکامی تولید کنندگان در دستیابی به توافقی برای محدود کردن عرضه، قیمت جهانی نفت ۳ دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۴۰ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

کاهش ۳ دلاری قیمت نفت در پی شکست مذاکرات دوحه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه روز یکشنبه گفت و گوها بین بزرگترین تولید کنندگان نفت بدون هیچ گونه توافقی بر سر محدود شدن عرضه به پایان رسید، قیمت نفت امروز شاهد بیشترین کاهش در 1 ماه اخیر بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام آمریکا در بازار نیویورک تا 6.8 درصد افت کرد که بیشترین افت میانه روز از روز اول فوریه تاکنون بود. نشست طولانی دوحه درباره فریز نفتی دیروز بدون نتیجه پایان یافت.

    اد مورس، رئیس بخش تحقیقات کالایی در بانک سیتی گروپ در این باره گفت: «گفت و گوهای آخر هفته نشان داد که دولت سعودی، همانطور که جانشین ولیعهد این کشور به وضوح اعلام کرد، نمی خواهد سهم خود از بازار را از دست بدهد... آنها نگران اند که بازار جهانی برای مدتی طولانی در وضعیتی ضعیف یا کاهشی باقی بماند. آنطور که آنها از دهه 1980 آموخته اند، در یک بازار کاهشی اگر از سهم خود از بازار صرف نظر کنند، پس گرفتن آن بسیار دشوار خواهد بود.»

    قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه می امروز در بازار نیویورک با 2 دلار و 75 سنت کاهش به 37 دلار و 61 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه نیز با یک دلار و 14 سنت، معادل 2.8 درصد کاهش به 40 دلار و 36 سنت رسیده بود. حجم کل معاملات انجام شده در این بازار نسبت به متوسط 100 روزه تقریبا 5 برابر شد.

    قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن هم با 3 دلار، معادل 7 درصد کاهش به 40 دلار و 10 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز جمعه با 74 سنت، معادل 1.7 درصد کاهش به 43 دلار و 10 سنت رسیده بود. تفاوت قیمت نفت برنت نسبت به نفت وست تگزاس اینترمدییت برای ماه ژوئن به یک دلار و 47 سنت رسید.

    بر اساس این گزارش در ادامه معاملات قیمت نفت اندکی ترمیم شد و قیمت هر بشکه نفت برنت به 41 دلار و 18 سنت و هر بشکه نفت سبک آمریکا به 38 دلار و 42 سنت رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها