عصر خودرو

در نشست مشترک تجار اتاق اردبیل با سرکنسول آذربایجان عنوان شد:

تجارت بین ایران و ترکیه افزایش می‌یابد

عصر بازار- سرکنسول ترکیه در تبریز اظهار امیدواری کرد طی روزهای آینده تجارت بین ایران و ترکیه افزایش یابد.

تجارت بین ایران و ترکیه افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، بهروز پورسلیمان، نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان اردبیل صبح امروز (یکشنبه 29 فروردین ماه) در نشست مشترک سرکنسول ترکیه در تبریز که با حضور فعالان اقتصادی در اتاق اردبیل برگزار شد، بر گسترش و تحکیم روابط اقتصادی این استان و کشور ترکیه تاکید کرد.

    پورسلیمان در نشست مشترک سرکنسول ترکیه در تبریز با فعالان اقتصادی استان اردبیل گفت: همکاری ایران و ترکیه به ویژه در شرایط سخت سال‌های گذشته در جریان بود که شایسته قدردانی است و باید همکاری دو کشور در دوران پساتحریم با قوت بیشتری ادامه یابد.

    او همچنین با اشاره به اینکه در گذشته حتی ترکیه در اردبیل دفتر نمایندگی داشت، افزود: تراز بازرگانی در سال‌های گذشته منفی و سهم استان در بخش واردات بود و برای توسعه صادرات علاقه‌مندی برای بازگشایی دوباره آن وجود دارد.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل سپس گفت: در جریان سفر مسوولان استان به ترکیه طی سال های اخیر از آنها برای سفر به اردبیل دعوت شد و در سال‌های اخیر فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد شده است.

    او اضافه کرد: سفر وزیر ارتباطات و رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه افق جدیدی برای همکاری بین دو کشور ایجاد کرد و امید است روابط اقتصادی ایران و ترکیه به سطح مورد نظر افزایش یابد.

    پورسلیمان با اشاره به تجارت 30 میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه گفت: استان اردبیل به دنبال گرفتن سهم خود از بازار است و در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت آماده همکاری است.

    آن طور که روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل گزارش داده، در این نشست سرکنسول ترکیه در تبریز نیز خواستار برداشته شدن گام‌های عملی در جهت اجرایی شدن توافق‌های صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه شد.

    چاغلار فاهری در دیدار با فعالان اقتصادی استان اردبیل گفت: سفرهای رسمی مقام‌های دو کشور از جمله وزرای امور خارجه، نخست وزیر ترکیه و رئیس جمهوری ایران حامل تصمیم‌های مهمی برای افزایش سطح تجارت بین دو کشور بود که باید در اجرای آنها گام‌های عملی برداشته شود.

    وی افزود: بر این اساس از هیچ کمکی برای توسعه روابط تجاری از جمله با استان اردبیل دریغ نمی‌شود اما این تلاش یک طرفه به نتیجه نمی‌رسد و باید دو طرف در این زمینه گام بردارند.

    سرکنسول ترکیه در تبریز بیان کرد: محدوده فعالیت سرکنسول ترکیه سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را شامل می‌شود و از این رو آمادگی برای ارائه مشاوره و دریافت پیشنهادها وجود داشته و تلاش می‌شود در راه حل مشکلات گام برداشته شود.

    او اضافه کرد: طی روزهای آینده امید می‌رود تجارت بین ایران و ترکیه افزایش یابد و پیوندهای محکم بین دو کشور زمینه‌ساز این گسترش‌هاست.

    فاهری عنوان کرد: هیاتی از ارزروم ترکیه به تبریز سفر خواهد کرد که بازدید از اردبیل نیز به آنها پیشنهاد خواهد شد؛ همچنین در صورت تمایل، بازدید هیاتی از مسوولان و بازرگانان اردبیلی از شهرهای بورسا، وان، سامسون و ارزروم تدارک دیده می‌شود.

    او در ادامه گفت: افزایش حجم تجارت و سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های روابط دو کشور است و اردبیل ظرفیت‌های خوبی در کشاورزی و گردشگری دارد که شایسته توجه است.

    سرکنسول ترکیه در تبریز تشریح کرد: اگر پروژه‌های مشخص و تعریف شده‌ای در این زمینه‌ها وجود داشته باشد، از طریق کنسولگری در اختیار فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌های مهم در ترکیه قرار خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها