عصر خودرو

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد:

ثبات اقتصادی؛ بستر امن سرمایه‌گذاری

عصر بازار- ایجاد ثبات اقتصادی یکی از هدف‌های دولت در بودجه سال آینده بوده و برای فعالان بخش اقتصادی بسیار حائز اهمیت است زیرا سرمایه‌های بیشتری را جذب اقتصاد کشور خواهد کرد.

ثبات اقتصادی؛ بستر امن سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 کل کشور با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، رشد اقتصادی را 8 درصد در نظر گرفته است،گفت: 4.5 درصد این رشد اقتصادی از محل سرمایه‌گذاری حدود 3 هزار و ششصد میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و 3.5 درصد مابقی آن نیز از محل افزایش بهره‌وری تعیین شده است.

    سیدمحمدرضا میرتاج الدینی افزود: سهم هر کدام از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور مانند صنعت، کشاورزی، خدمات و ... برای تحقق رشد 8 درصدی کاملا مشخص شده است. نکته قابل توجه در لایحه بودجه 1401 توزیع عادلانه رشد اقتصادی در تمامی استان‌ها وشهرستان‌ها و رویکرد ایجاد عدالت و رشد متوازن در کشور است.

    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه ایجاد ثبات اقتصادی یکی دیگر از هدف‌های دولت در بودجه سال آینده است، اظهار کرد: این موضوع برای فعالان بخش اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و در صورت ایجاد ثبات در جهت گیری‌های اقتصادی امکان جذب سرمایه بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یکی از نکات مهم در بحث بودجه‌ریزی را تدوین ضد تورمی بودجه دانست و گفت: این موضوع در صورتی حاصل می‌شود که حجم نقدینگی و پایه پولی کنترل و بانک‌ها نظام‌مند شوند. در این خصوص میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در بودجه کنترل و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

    میرتاج‌الدینی برنامه محوری را یکی از مباحث اصلی در بودجه سال آینده برشمرد و بیان کرد: درسال‌های گذشته موضوع برنامه‌محوری با عنوان بودجه عملیاتی ارائه می‌شد اما دولت سیزدهم در بودجه 1401 این رویکرد را انتخاب کرده تا تمام دستگاه‌ها در مقابل برنامه‌های خود، بودجه را دریافت تا در برابر اجرای آن پاسخگو باشند.

    برچسب ها