عصر خودرو

مقام ارشد صنعت نفت خبر داد؛

امضای تفاهمنامه نفتی با نروژ دراردیبهشت

ورودایران به جمع سازندگان سکوهای نفتی آب های عمیق

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: تفاهمنامه ای بین این شرکت و شرکت آکرکاورنر نروژ که در زمینه ساخت سکوهای نفتی آب های عمیق فعالیت می کند، در اوایل اردیبهشت ماه امضا می شود.

امضای تفاهمنامه نفتی با نروژ دراردیبهشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، غلامرضا منوچهری روز یکشنبه در نشست خبری که در حاشیه بازدید خبرنگاران از سکوهای نفتی در دست ساخت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در یارد خرمشهر انجام شد، در پاسخ به پرسش ایرنا افزود: شرکت آکرکاورنر نروژ از شرکت های معتبر دنیا در زمینه ساخت سکوهای آب های عمیق است.
    این مقام ارشد صنعت نفت افزود: این شرکت نروژی از فعالیت در ایران استقبال کرده و خواستار همکاری با بخش فراساحل و شرکت تاسیسات دریایی است.
    به گفته منوچهری، قرار است این شرکت نروژی بخش فاینانس (تامین مالی) و مدیریت پروژه را عهده دار شود و بخش پیمانکاری و عملیاتی آن با شرکت ایرانی باشد.
    مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: تاکنون چند دوره مذاکره بین این شرکت و شرکت ملی نفت انجام شده و قرار است در هفته جاری و روزهای نخست اردیبهشت ماه این تفاهمنامه امضا شود.
    منوچهری افزود: از طریق همکاری با این شرکت نروژی فناوری های جدید ساخت سکوهای نفت و گاز در اختیار کشورمان قرار می گیرد.
    وی اضافه کرد: این شرکت تمایل دارد برای فعالیت در دو منطقه خلیج فارس و دریای خزر با ایران همکاری کند.
    بر اساس این گزارش، حفاری و اکتشاف در آب های عمیق به فناوری های پیشرفته ای نیاز دارد که هنوز در ایران توسعه نیافته است.
    شرکت های ایرانی اکنون توانایی اکتشاف، توسعه و ساخت سکو را در آب های کم عمق در اختیار دارند اما به جز حفاری در میدان سردار جنگل در دریای خزر تجربه دیگری برای آب های عمیق در کشور وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها