عصر خودرو

رویترز:

بازار جهانی طلا در حال متعادل شدن است

عصر بازار: جان پالسون از تاثیرگذارترین سرمایه گذاران طلا در جهان به خبرگزاری رویترز، گفت: تعدیل در بازار جهانی طلا آغاز شده و فکر می کنم قیمت جمعه گذشته (۹ مرداد) طلا در بازار کامکس نیویورک، قیمت منصفانه ای بود.

بازار جهانی طلا در حال متعادل شدن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، جان پالسون مدیر صندوق سرمایه گذاری پالسون که بیشترین سهام اتحادیه طلای اس.پی.دی.آر، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری در جهان، را دارد، تاکید کرد: بهای جهانی طلا که هفته گذشته به کف قیمت پنج ساله رسید، اینک در سطح مناسبی قرار دارد.

    وی افزود: در حالی که تقاضای طلا در کشورهای غربی به دلیل کاهش خطر تورم در حال کاهش است، در کشورهای آسیایی به دلیل رشد تقاضا برای زیورآلات طلا و تقاضای طلا برای محافظت از دارایی در برابر تورم، در حال افزایش است.

    پالسون اظهار داشت: از آنجا که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ های بهره در اواخر سال جاری میلادی آماده می شود، شاهد افزایش قابل توجه قیمت طلا نخواهیم بود، اما افزایش اندکی ممکن است اتفاق بیفتد و موجب آسودگی خیال سرمایه گذاران پریشانی شود که در مورد پیوستن صندوق های سرمایه گذاری کشورهای غربی به جریان فروش گسترده طلا در بازارها گمانه زنی می کردند، فروش گسترده ای که ظرف چند ثانیه منجر به افت چهار درصدی قیمت طلا در هفته گذشته شد.

    هفته گذشته، در جریان یک فروش گسترده و ناگهانی، 500 میلیون دلار طلا در بازارهای آتی طلا فروخته شد.

    قیمت طلا که در ژانویه گذشته با رسیدن به سطح یک هزار و 900 دلار در هر اونس، بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته را تجربه کرده بود، جمعه گذشته در بازار کامکس نیویورک به 1094.91 دلار در هر اونس رسید.

    دارایی طلای اتحادیه طلای اس.پی.دی.آر از مارس (اسفند)گذشته تاکنون 13 درصد و از سپتامبر 2011 (شهریور90)تاکنون 43 درصد کاهش یافته است. در سپتامبر 2011 قیمت طلا رکورد زده بود.

    پیش بینی های پالسون از سال 2010 تاکنون به واقعیت بسیار نزدیک بوده است. وی در سال 2010 با پیش بینی صحیحی که در مورد قیمت طلا انجام داد، تقریبا پنج میلیارد دلار سود کرد.

    برچسب ها