عصر خودرو

مدیرعامل پتروشیمی قائد بصیر:

تحریم مبادلات ارزی پتروشیمی لغو شد

عصر بازار- مدیرعامل پتروشیمی قائد بصیر با بیان اینکه شرکت‌های سامسونگ و ال جی کره جنوبی از رقبای بزرگ این مجتمع پتروشیمی هستند، گفت: تحریم مبادلات ارزی پتروشیمی لغو شده است.

تحریم مبادلات ارزی پتروشیمی لغو شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مجتبی حسنی سعدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائد بصیر در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال 94 این شرکت توانست به 90 درصد ظرفیت اسمی خود در تولید محصولات پتروشیمی دست پیدا کند، گفت: چون ظرفیت صادراتی محدودی برای شرکت وجود دارد، تنها توانستیم به چند کشور مانند ترکیه، روسیه، ارمنستان، آذربایجان، هند، عراق و ویتنام محصولات خود را صادر کنیم اما به محض افزایش تولید پتروشیمی، می‌توانیم نگاهی نیز به بازارهای اروپایی داشته باشیم.

    وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش‌روی شرکت قائد بصیر، گفت: در حال حاضر که تحریم‌ها برطرف شده است، ما می‌توانیم خوراک مورد نیاز خود را به راحتی وارد کنیم؛ در صورتی که سال گذشته یکی از انبارهای ذخیره‌سازی محصول تبدیل شده بود به انبار ذخیره‌سازی مواد اولیه که یک هزینه سنگینی را به دوش شرکت انداخته است.

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائد بصیر با اشاره به اینکه کشور کره جنوبی و شرکت‌هایی همچون سامسونگ و ال جی از رقبای بزرگ این مجتمع پتروشیمی محسوب می‌شوند، گفت: با تحقیقاتی که صورت گرفت، کره‌ای‌ها به دلیل آنکه در شرایط تحریم نبودند، می‌توانستند هر 15 روز خوراک مورد نیاز خود را وارد کنند و پول آن را هر 6 ماه یکبار پرداخت کنند اما این شرایط برای پتروشیمی‌ ما وجود ندارد.

    وی ادامه داد: در خصوص تأمین مالی و فاینانس نیز کره‌ای‌ها سالانه سه تا چهار درصد بابت فاینانس، سود پرداخت می‌کنند اما هم‌اکنون اگر بخواهیم از بانک‌های داخلی وام بگیریم، باید این وام را با نرخ 24 تا 26 درصد پرداخت کنیم بنابراین شرایط رقابتی بین پتروشیمی قائد بصیر و دیگر رقبا وجود ندارد.

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائد بصیر با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات این پتروشیمی، خرید با ارز مبادله‌ای بود، گفت: از سال 93 این موضوع برطرف شد و ما توانستیم بخش قابل توجهی از بازار داخل را پوشش دهیم اما هم‌اکنون برخی از مشکلات برای این صنعت وجود دارد که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به دنبال برطرف کردن مشکلات ما باشد.

    به گفته این مقام مسئول حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت باید معقول و حساب شده باشد؛ به طوری که پیشنهاد ما به وزارت صنعت این است که برای مدت پنج سال تعرفه گمرکی را افزایش دهد و پس از آن، این تعرفه را بردارد تا در طول این مدت بتوانیم شرایط خود را بهبود بخشیم و با دیگر شرکت‌های رقیب در منطقه رقابت کنیم.

    وی در پایان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند این حمایت منطقه‌ای را از دیگر صنایع تکمیلی انجام دهد که با این شرایط می‌توان امید داشت تولید انواع محصول تکمیلی صنایع پتروشیمی با کیفیت بالاتری صورت گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها