عصر خودرو

مردم پاکستان ۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند

عصر بازار- نتایج یک مطالعه تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که ارزش دارایی‌های رمزنگاری شده مردم پاکستان از ذخایر ارزی دولت این کشور فراتر رفته و به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

مردم پاکستان ۲۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، طبق یک مطالعه تحقیقاتی جدید، ارزهای دیجیتال و دارایی‌های رمزنگاری شده در پاکستان نسبت به دارایی های دیگر در این کشور طی سال جاری میلادی از عملکرد بیشتری برخوردار بودند، به طوری که در سال 2021 پاکستان به ارزش حدود 20 میلیارد دلار ارز دیجیتال ثبت کرده است که این مقدار بیش از ذخایر فعلی بانک مرکزی این کشور محسوب می‌شود.

    بانک مرکزی پاکستان در سال 2018 اعلام کرد که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ارز قانونی صادر شده یا تضمین شده توسط دولت این کشور نیستند. اما علیرغم این اظهارات، علاقه به ارزهای دیجیتال در حال افزایش است.

    این کشور پس از هند و ویتنام رتبه سوم را در شاخص جهانی پذیرش ارزهای رمزنگاری شده در سال‌های 2020-2121 به خود اختصاص داد.

    فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان، بالاترین نهاد تجاری این کشور، در یک گزارش تحقیقاتی جدید نوشت: پاکستان در سال‌های 2020-2021 حدود 20 میلیارد دلار ارزش ارز دیجیتال ثبت کرد که نشان دهنده افزایش غیرطبیعی 711 درصدی است.

    بانک مرکزی این کشور تاکنون در مورد یافته های این فدراسیون اظهار نظری نکرده است.

    فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان همچنین اعلام کرد که ارزهای رمزنگاری شده در طول همه‌گیری ویروس کرونا رشد کرده‌اند.

    به گفته این نهاد، بزرگ‌ترین صرافی رمزنگاری مورد استفاده توسط سرمایه‌گذاران پاکستانی بایننس است که دفتر مرکزی آن در جزیره کیمن قرار دارد.

    در حالی که استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان به اتفاق آرا در دسامبر 2020 قطعنامه ای را برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال تصویب کرد و در مارس 2021 یک کمیته مشورتی تشکیل داد، اما تصدیق کرد که تصمیم نهایی در مورد ارز دیجیتال تنها توسط دولت فدرال می تواند گرفته شود.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو