عصر خودرو

رئیس انجمن حسابداران داخلی ایران:

دلیل افت بازار سهام و نقش حباب در بورس

اصلاح قیمت سهام به زودی تمام می‌شود

عصر بازار- مدیر عامل سابق بورس تهران با بیان اینکه افزایش خوش بینی در گروه خودرو طی سه ماه اخیر و عدم تحقق انتظارات دلیل اصلی ریزش قیمت‌ها در بازار سهام است، عنوان کرد: اصلاح قیمت سهام در بورس طی دو یا سه روز آینده به پایان می‌رسد.

دلیل افت بازار سهام و نقش حباب در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی رحمانی مدیر عامل سابق بورس اوراق بهادار تهران دلیل اصلی ریزش قیمت‌ها در بورس تهران را افزایش خوش بینی ها در صنعت خودرو به عنوان صنعت پیشرو بازار عنوان کرد و افزود: در ماه های پایانی سال گذشته به دلیل انتشار خبرهایی که همزمان با اتفاق های سیاسی کشور رخ داد، به یکباره با به گردش در آمدن حجم عمده‌ای از نقدینگی به سمت خودرویی‌های بورس، ضریب انتظارات بالایی به این صنعت در محاسبه نسبت قیمت بر درآمدی آنها داده شد.

    رحمانی با بیان اینکه سهامداران حقوقی و بازیگران اصلی خودرویی ها در بازار سهام نتوانستند از فرصت پیش آمده در بورس به منظور پاسخ گویی صحیح به تقاضا استفاده کنند، افزود: در همان دوره زمانی که قیمت سهام با نوسان‌های پی در پی مواجه شده بود، می بایست سهامداران عمده این شرکت ها از افزایش قیمت بی رویه سهام خودرویی ها و رشد بی مهابای P/E خودرویی ها با پاسخ گویی مناسب به عطش تقاضا جلوگیری می‌کردند.

    رئیس انجمن حسابداران داخلی ایران شرایط حاکم بر فضای اقتصاد کشور را دیگر عامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: بیانیه ضد ایرانی اعضای شورای همکاری کشورهای اسلامی و نیز نا امید شدن از برخی نتایج مورد انتظار از توافق برجام دیگر عامل تاثیر گذار بر افزایش فروشندگان سهام در بازار بوده است.

    رحمانی با بیان اینکه باید برای ترسیم چشم انداز سودآوری شرکت ها منتظر انتشار گزارش های حسابرسی نشده شرکت ها در دوره عملکردی سال 94 بود، گفت: اقتصاد ایران سال گذشته شرایط دشواری را تجربه کرد، اما با این همه نمی‌توان انتظار داشت که گزارش‌های عملکردی شرکت ها چندان مایوس کننده باشد. در عین حال شرکت ها از شرایط جدید نیز بهره برداری بهینه خواهند کرد.

    مدیر عامل سابق بورس تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت سهام طی دو تا سه روز آینده نیز ادامه خواهد داشت، پیش بینی کرد: انتظار می‌رود پس از گذشت این دوره، بازار سهام دوباره به شرایط متعادل خود باز خواهد گشت.

    وی افزود: اینکه عنوان شود بازار سهام با حبابی شدن قیمت ها مواجه شده به سختی قابل تعریف و دفاع است، اما می توان یقین داشت که در صنعت خودرو از سوی معامله گران ضریب انتظار بالایی داده شد که با واقعیت‌ها هم‌خوانی ندارد.

    در عین حال موضوع افزاش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و مصوبه جدید دولت در این زمینه باعث شده تا بازار سهام انتظار نوسانگیری در فرایند افزایش سرمایه را دیگر نداشته باشد. این در حالی است که افزایش سرمایه در ذات خود نباید اثر مثبتی بر رشد قیمت سهام داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو