عصر خودرو

رشد این گروه با اصلاح شاخص همراه است

حال و روز لیزینگ در تالار شیشه ای

عصر بازار: به گفته یک تحلیلگر بورس اوراق بهادار،‌ شاخص گروه لیزینگی در حرکت صعودی پیش رو،‌ اصلاح هایی در نمودار خود دارد.

حال و روز لیزینگ در تالار شیشه ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ گروه سایر مالی در بورس اوراق بهادار که سهام گروه لیزینگ را در زیرمجموعه خود دارد،‌ در روزهای گذشته نوساناتی حول محور کانال دو هزار واحدی داشته‌است.

    گفتنی است این گروه به تبع از حرکت جمعی بازار سرمایه، ‌از بیست و سوم تیرماه سال جاری که مذاکرات هسته ایران و 5+1 به سرانجام رسید،‌ بر خلاف انتظارها دچار حرکت رکودی شد و از شاخص دوهزار و 256 واحدی در روز بیست و سوم تیرماه،‌ به دو هزار و 181 واحد در امروز رسیده‌است.

    با این وجود، کارشناسان بازار سرمایه معتقدند این گروه از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار است. در ادامه تحلیل تکنیکال این گروه توسط نوید اختری‌زاده،‌تحلیل‌گر کارگزاری بانک صنعت و معدن آمده‌است.

    تحلیل تکنیکال شاخص کل سایر‌مالی
    در بررسی شاخص گروه سایر واسطه گری‌های مالی (گروه لیزینگ) در تایم روزانه مشاهده می‌شود که نمودار در بازه 1.5 ساله در کانالی کاملا صعودی قرار دارد و همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، هر بار که نمودار کف کانال مذکور را لمس کرده‌است، توانسته خود را به سقف کانال صعودی برساند. در آخرین اصلاح شاخص مشاهده می‌شود که قیمت تا کف کانال که در محدوده هزار و 800 واحد است،‌ در محدوده تراز 61.8 درصد موج AB بوده است. پس از آن نزول نموده و مجددا به مدار رشد بازگشته است.

    از این رو انتظار می‌رود که این‌بار نیز نمودار شاخص بتواند خود را به سقف کانال در بازه میان مدت(دو و نیم ماه آینده) و در محدوده دو هزار و 500 واحد برساند که می‌توان گفت الگوی AB=CD نیز در همان محدوده تکمیل می شود .در راه صعود تا محدوده مذکور مسلما اصلاحی‌هایی هم در نمودار شاخص قابل مشاهده است.

    «ولساپا»
    نمودار هفتگی سهم لیزینگ رایان سایپا از نگاه شمارش امواج الیوت مورد بررسی قرار گرفته است. همانطور که مشاهده می‌شود، با اتمام موج چهارم نزولی، اینسهم در موج 5 صعودی قرار دارد و با رسم فیبوناچی‌های (گسترده) و همچنین فیبوناچی بازگشتی خارجی، شاهد تراکم ترازهای فیبوناچی هستیم که انتظار داریم در این محدوده مشخص شده موج پنجم سهم به اتمام برسد. همچنین در نوسان نمای میانگین متحرک همگرایی/ واگرایی مشاهده می‌شود که این نوسان نما می‌تواند مستعد یک واگرایی منفی نیز باشد و در این مقطع زمانی می توان اینگونه اظهار کرد که هر چه قیمت به محدوده های مدنظر نزدیک‌تر شود، ریسک خرید بالاتر و ریسک فروش کاهش پیدا می‌کند. این موج میت‌واند تا محدوده 280 تومان نیز ادامه داشته باشد.

    «ولغدر»
    در نمودار روزانه سهم لیزینگ خودرو غدیر مشاهده می‌شود که در کانال صعودی بلند مدت قرار دارد. در آخرین حرکت نمودار سهم، ایجاد یک واگرایی مخفی منفی مشاهده می‌شود و همین عامل باعث شد که سهم اندکی به فاز اصلاحی فرو رود و به کف کانال صعودی نزدیک شود. یکی از استراتژی‌های کم ریسک در تحلیل تکنیکال، خرید در نزدیکی کف کانال‌های صعودی است. در محدوده قیمتی 220 تومان که محدوده کف کانال صعودی سهم است، نیز منطقه مناسب و کم ریسکی را برای ورود به سهم فراهم می‌شود.

    همانطور که در تصویر مشخص شده‌است،‌ قیمت 203 تومان، به عنوان کف مهم قبلی سهم را به عنوان حد ضرر سهم می‌توان در نظر گرفت و با شکست این عدد می‌توان عنوان کرد که سهم از روند صعودی بلند مدت خارج شده و سیگنال خروج را بطور قطعی صادر می‌کند. در صورت واکنش مثبت سهم به کف کانال می‌توان انتظار رشد سهم تا محدوده سقف کانال را در میان مدت از سهم داشت.

    «ولبهمن»
    در بررسی نمودار روزانه سهم شرکت لیزینگ بهمن دیده می‌شود که نمودار قیمت در یک کانال صعودی کوتاه مدت در قالب الگوی AB=CD در حال نوسان است که با رسیدن به سقف این کانال و نیز هدف الگوی مذکور در محدوده قیمتی 330 تومان، اصلاح قیمتی سهم آغاز شده‌ و طبق اصول کانال‌ها انتظار اصلاح قیمت سهم را در زمان دو ماه آینده به محدوده کف کانال صعودی در محدوده قیمتی 265 تومان را داریم.

    به نظر می‌رسد محدوده فوق محدوده بسیار مناسبی هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ زمانی برای ورود به سهم است. حد ضرر افراد کوتاه مدتی که در محدوده قیمتی ذکر شده به سهم ورود خواهند کرد، شکست کانال است و حد ضرر افراد میان مدت در نقطه شکست 220 تومان.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو